Orwandel Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Sukker er godt, ergo OK. EOD Det er nok mer sant i det enn du kanskje var klar over. Grunnen til at smakssansen vår fungerer på den måten (sukker smaker godt, noe som fører til at vi instinktivt oppsøker mat me søtsmak), er at sukker inneholder mye energi. Her snakker jeg om før fremstilling av kunstig sukker/søtningsmidler, og søtstoffer en finner naturlig i naturen. Så inntil for kanskje et par hundre år siden, stemmer utsagnet ditt bra. Dessverre har dagens overflod av syntetisk fremstilt sukker/søtstoff gjort at våre instinkt gjør mer skade enn godt. Lenke til kommentar
Manerasita Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Eg er med frå i dag. Eg klarer på merkeleg vis å eta godteri kvar dag sjølv om me eigentleg ikkje har noko i huset og eg sjeldan er på butikken. Brus er ikkje noko problem, drekk det allereie berre i selskaper og ved juletider. Drekk ikkje noko serleg juice heller. Skal prøve å kutte ned på ost òg, eg et alt for mykje av det ... Kjem til å eta snop i helgane da, men ikkje denne, eg må kome i gong fyrst. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Eg er med, men det vert ikkje lett. Hehe. Lenke til kommentar
Kosemose Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg henger meg på!! Dette blir hardt Lenke til kommentar
stud27 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det er ikke sukker som er verst. Kunstige søtningstoffer - og da særlig Aspartam - er mye MYE verre. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) - Endret 12. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
kans Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 I'm inn!! Godt tiltak L4r5! To år gammel tråd da, hehe.. Men hvorfor ikke.. Jeg så det Men var en eller annen som hadde link hit i signaturen sin så tenkte jaja hvorfor ikke Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg er med! Drakk 4 liter cola om dagen frem til Februar ca. Nå har jeg vært uten i 3 måneder og 2 uker. Stolt! 2 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Har klart meg uten godteri og brus siden 1 Januar nå, med unntak av et kakestykke på bursdagen min. Holder fortsatt på siden Januar 2010, eneste unntak er brus som blandevann i drinker Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg faila stort på dette igjen jeg da.... Skal prøve å bli flink igjen nå og kombinere det med trening, men tar vel ikke lang tid før det går dårlig igjen tenker jeg. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg melder meg inn. Har prøvd fra februar og slutte med alt søtt, og har mine perioder jeg bare spiser sunn mat. Men faller alltid tilbake :/ Har ca 5 kg jeg vil bli kvitt. Og det hjelper med fotball på hobbybasis og fjellturer. Har før prøvd styrketrening, men det var ingenting for meg, vart lei etter 2mnd. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Kutta ut usunn mat og begynte å trene for 5 måneder siden, har gått ned litt over 10 kilo, fornøyd Lenke til kommentar
Mislykket Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg spiser sjokolade nesten hver dag, drikker to glasscola hver helg, en sekspakning øl, spiser en halv chipspose hver helg. Ukedagene spiser jeg normalt. Så på tross av min sjokoladespising og av og til annen "usunn" mat ukedagene gikk jeg ned 15kg på ett år. Det eneste jeg gjorde for å gå ned i vekt var å gå mer turer, bevege meg mer og drikke mye mer vann. Samt kutt ned på (ikke kutt ut, men ned) småspisinga mi. At jeg spiser så mye sjokolade som jeg gjør vet jeg ikke er godt for tennene eller kroppen min. Men så lenge jeg ikke går opp i vekt og tennene mine har få hull klager jeg ikke. Jeg selv ønsker ikke å kutte ut sjokolade, cola og chips, er altfor glad i det, hehe. Så jeg nyter det så lenge jeg vil. Det er ikke farlig/dårlig/usunt å spise noe godt i helgene så lenge man spiser normalt ellers. Husk på at man kan spise for mye rødt kjøtt og annen feil mat, og drikke for mye juice/syredrikker som er like ille som snop og brus. Men lykke til dere som vil kutte ut godsakene. Skal tenke på dere mens jeg spiser resten av melkerullen nå. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Kutta ut brus, sjokolade og annet usunn mat og gikk ned 12 KG iløpet av sommeren. Melder meg på listen! Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 melder meg inn, men vil helst ikke kutte ut juice/sjokomelk siden jeg drikker det etter treningsøkter for å restituere :- ) 1 Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har kuttet brus og snop men... Hvorfor juice? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Fordi folk blir helt hysteriske. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har kuttet brus og snop men... Hvorfor juice? Det er mye sukker i juice, i tillegg skader det tennene veldig pga mye syre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Neisjda. Jeg drikker juice med jevne mellomrom og har friske gode tenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå