Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg melder meg på denne. Kan bli litt vanskelig siden jeg er i førstegangstjeneste nå og det er en veldig snopekultur der. Man stikker gjerne bort i kiosken og kjøper noe digg bare for å få tiden til å gå.

Og på øvelse er sjokolade en av tingene vi får for å få i oss energi i løpet av dagen men skal prøve å bytte det vekk mot tunfisk (som ikke smaker særlig godt). Tror kansje jeg skal se en film i kveld og kjøpe noe sunt snacks bare for å begynne med vanen med å kjøpe sunt i stedet for snop og sånt når det er film på gang. Noen som har noe tips til hva sunt snacks kan være?

Lenke til kommentar

Tror det er bedre å kvitte seg med uvanen at man alltid må ha et eller annet f.eks. i filmsammenheng. Knasker man snop-substitutt lurer man bare seg selv. For min del får jeg mindre lyst på snop jo mindre snop jeg spiser. Frukt hjelper mot knaskesuget, men spis frukt fordi du har lyst på frukt, ikke fordi du egentlig har lyst på snop. Ikke drikk lettbrus.

Lenke til kommentar
Jeg er med, så lenge jeg kan drikke øl i helgene. Jeg har dog bestemt meg litt på forhånd om å droppe godter og slikt helt.
Skriver deg opp nå.

Jeg melder meg på denne. Kan bli litt vanskelig siden jeg er i førstegangstjeneste nå og det er en veldig snopekultur der. Man stikker gjerne bort i kiosken og kjøper noe digg bare for å få tiden til å gå.

Og på øvelse er sjokolade en av tingene vi får for å få i oss energi i løpet av dagen men skal prøve å bytte det vekk mot tunfisk (som ikke smaker særlig godt). Tror kansje jeg skal se en film i kveld og kjøpe noe sunt snacks bare for å begynne med vanen med å kjøpe sunt i stedet for snop og sånt når det er film på gang. Noen som har noe tips til hva sunt snacks kan være?

Du kan jo bytte til deg de energybarene?

Er med pådette jeg :) Men jeg går nok av snart. Hvor lenge skal vi holde ut? Det går ikke i romjula :D
Romjula tar vi når den utfordingen kommer. Har ikke satt noe tidsperspektiv. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Tja, dette har jeg allerede drevet med i over ett år. Vannet her er av så god kvalitet at jeg slipper å kjøpe flaskevann. Drikker litt melk òg da, skummet som sådan.

Frokostblandinger er forresten no-go, altfor mye sukker i selv de sunne variantene. Spis havregrøt med kanel :p

Endret av Raudridder
Lenke til kommentar
Signer meg opp på denne:)

Men er det lov å drikke f.eks pepsi max o.l?

Det er også brus :)

Off, dette kan bli vanskelig. Kjøpte nettopp en kasse med brus! Den får vi spare til jul...

Saft er vel lov, det går ikke an å bare drikke myrvann fra stavanger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...