Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!

L4r5

Anbefalte innlegg

Hm. Jeg har ikke holdt på så lenge nå. Men jeg har trent svært regelmessig i den siste tiden, og kombinert med godterifraværet har jeg merket en forskjell - Jeg har blitt mye mer sulten :p Redd jeg skal legge på meg om jeg holder meg unna godteriet lenger. Har spist minst 3 voksne porsjoner middag hver dag i det siste, og en tre-fire brødskiver både til frokost og kvelds.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Jeg har ikke holdt på så lenge nå. Men jeg har trent svært regelmessig i den siste tiden, og kombinert med godterifraværet har jeg merket en forskjell - Jeg har blitt mye mer sulten :p Redd jeg skal legge på meg om jeg holder meg unna godteriet lenger. Har spist minst 3 voksne porsjoner middag hver dag i det siste, og en tre-fire brødskiver både til frokost og kvelds.

Err... Om du blir MER sulten er det jo bare bra! Det betyr at kroppen din har økt forbrenninga og tærer vekk det fettet du har nå. Du vil nok ikke legge på deg om du trener regelmessig og ikke spiser godt :p

Lenke til kommentar
Ser ikke hvorfor man trenger en internettforumstråd som insentiv for å legge om livsstilen. Det finnes flere gode eksterne motivasjonsfaktorer som burde veie tyngre.

Hvorfor pøse på med negative ladninger, kun fordi du mener det finnes bedre alternativer, når det faktisk funker for mange? Om du synes dette er så trist, kan du like gjerne forlate tråden.

OT: Har forresten startet med 5 om dagen også.

Du stresser antakelig når du spiser. Bare fordi det er godt, er det ikke dermed sagt at det er om å gjøre å spise mest mulig på kortest mulig tid. Min erfaring er at når man spiser for fort, spiser man faktisk kjappere enn kroppen faktisk klarer å oppfatte at man er mett. Innen hjernen sier ifra at "nå er det nok", har man allerede spist to porsjoner for mye. For at dette ikke skal skje spiser jeg saktere, koser meg med maten, og venter en stund før jeg evt. tar neste porsjon(noe som skjelden skjer, da jeg faktik blir mett etter første runde). Tror strengt tatt heller ikke at mer mat gjør at du blir feitere enn om du heller skulle spit godteri i mellom måltidene.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Err... Om du blir MER sulten er det jo bare bra! Det betyr at kroppen din har økt forbrenninga og tærer vekk det fettet du har nå. Du vil nok ikke legge på deg om du trener regelmessig og ikke spiser godt :p

Mja.. det kan jo være det :p Men jeg hadde liksom ikke noe innmari til fett å tære på til å begynne med :p

Raudridder: Samarbeid, selv om det er over nettet gjør mye for motivasjonen min, iallefall :)

Lenke til kommentar
Joda. Jeg synes likevel det er rart at helsegevinster teller mindre enn et "samarbeid" på nett. Mente ikke noe negativt med utsagnene som sådan :p

Det er vel heller sånn at helsegevinster kan bli resultatet av dette samarbeidet på nett. Jeg har lagt om mye, og det er mye enklere når jeg vet mange gjør det samme. Dette er jo kun en psykisk sak.

Lenke til kommentar
Har gitt opp å kutte på sukker. Kjøpt meg masse poser med drops, lakris og slike truly Mixed vingummiposer . Lefser og sjokomelk . Går med et par liter brus pr dag. Samtidlig sluker jeg maten i alle måltider. Spiser 2-3 porsjoner middag på 15 minutter.

Og når du går på dass og driter så henger halvparten igjen fordi det ikke er tekstur am i right :p ?

Lenke til kommentar
Joda. Jeg synes likevel det er rart at helsegevinster teller mindre enn et "samarbeid" på nett. Mente ikke noe negativt med utsagnene som sådan :p

Det er vel heller sånn at helsegevinster kan bli resultatet av dette samarbeidet på nett. Jeg har lagt om mye, og det er mye enklere når jeg vet mange gjør det samme. Dette er jo kun en psykisk sak.

Du kan jo ikke engang være sikker på at noen andre følger "forpliktelsene", så sånt sett er det et moot point. Men ok.

Som en digresjon spiste jeg aldri frokost fra jeg var 13~ til jeg begynte på høgskole som 20-åring, bare en hel masse middag rundt 5. Hyggelig blodsukker med andre ord :p Kan imidlertid ikke si at jeg føler meg spesielt mye "bedre" nå som jeg både trener og spiser noenlunde sunt. Alt er mer eller mindre som før.

Lenke til kommentar
Du kan jo ikke engang være sikker på at noen andre følger "forpliktelsene", så sånt sett er det et moot point. Men ok.

Det stemmer at jeg ikke kan være sikker, men jeg vet det er flere som prøver, og jeg har ingen planer om å være en av de som driver BS eller hopper av. Selvfølgelig er det en motivator! Men, man kan jo selvfølgelig vri det som man selv ønsker.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...