Beges Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hm. Jeg har ikke holdt på så lenge nå. Men jeg har trent svært regelmessig i den siste tiden, og kombinert med godterifraværet har jeg merket en forskjell - Jeg har blitt mye mer sulten Redd jeg skal legge på meg om jeg holder meg unna godteriet lenger. Har spist minst 3 voksne porsjoner middag hver dag i det siste, og en tre-fire brødskiver både til frokost og kvelds. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hm. Jeg har ikke holdt på så lenge nå. Men jeg har trent svært regelmessig i den siste tiden, og kombinert med godterifraværet har jeg merket en forskjell - Jeg har blitt mye mer sulten Redd jeg skal legge på meg om jeg holder meg unna godteriet lenger. Har spist minst 3 voksne porsjoner middag hver dag i det siste, og en tre-fire brødskiver både til frokost og kvelds. Err... Om du blir MER sulten er det jo bare bra! Det betyr at kroppen din har økt forbrenninga og tærer vekk det fettet du har nå. Du vil nok ikke legge på deg om du trener regelmessig og ikke spiser godt Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Ser ikke hvorfor man trenger en internettforumstråd som insentiv for å legge om livsstilen. Det finnes flere gode eksterne motivasjonsfaktorer som burde veie tyngre. Hvorfor pøse på med negative ladninger, kun fordi du mener det finnes bedre alternativer, når det faktisk funker for mange? Om du synes dette er så trist, kan du like gjerne forlate tråden. OT: Har forresten startet med 5 om dagen også. Hm. Jeg har ikke holdt på så lenge nå. Men jeg har trent svært regelmessig i den siste tiden, og kombinert med godterifraværet har jeg merket en forskjell - Jeg har blitt mye mer sulten Redd jeg skal legge på meg om jeg holder meg unna godteriet lenger. Har spist minst 3 voksne porsjoner middag hver dag i det siste, og en tre-fire brødskiver både til frokost og kvelds. Du stresser antakelig når du spiser. Bare fordi det er godt, er det ikke dermed sagt at det er om å gjøre å spise mest mulig på kortest mulig tid. Min erfaring er at når man spiser for fort, spiser man faktisk kjappere enn kroppen faktisk klarer å oppfatte at man er mett. Innen hjernen sier ifra at "nå er det nok", har man allerede spist to porsjoner for mye. For at dette ikke skal skje spiser jeg saktere, koser meg med maten, og venter en stund før jeg evt. tar neste porsjon(noe som skjelden skjer, da jeg faktik blir mett etter første runde). Tror strengt tatt heller ikke at mer mat gjør at du blir feitere enn om du heller skulle spit godteri i mellom måltidene. Endret 19. november 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Beges Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Err... Om du blir MER sulten er det jo bare bra! Det betyr at kroppen din har økt forbrenninga og tærer vekk det fettet du har nå. Du vil nok ikke legge på deg om du trener regelmessig og ikke spiser godt Mja.. det kan jo være det Men jeg hadde liksom ikke noe innmari til fett å tære på til å begynne med Raudridder: Samarbeid, selv om det er over nettet gjør mye for motivasjonen min, iallefall Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Joda. Jeg synes likevel det er rart at helsegevinster teller mindre enn et "samarbeid" på nett. Mente ikke noe negativt med utsagnene som sådan Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har gitt opp å kutte på sukker. Kjøpt meg masse poser med drops, lakris og slike truly Mixed vingummiposer . Lefser og sjokomelk . Går med et par liter brus pr dag. Samtidlig sluker jeg maten i alle måltider. Spiser 2-3 porsjoner middag på 15 minutter. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Joda. Jeg synes likevel det er rart at helsegevinster teller mindre enn et "samarbeid" på nett. Mente ikke noe negativt med utsagnene som sådan Det er vel heller sånn at helsegevinster kan bli resultatet av dette samarbeidet på nett. Jeg har lagt om mye, og det er mye enklere når jeg vet mange gjør det samme. Dette er jo kun en psykisk sak. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har gitt opp å kutte på sukker. Kjøpt meg masse poser med drops, lakris og slike truly Mixed vingummiposer . Lefser og sjokomelk . Går med et par liter brus pr dag. Samtidlig sluker jeg maten i alle måltider. Spiser 2-3 porsjoner middag på 15 minutter. Og når du går på dass og driter så henger halvparten igjen fordi det ikke er tekstur am i right ? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Joda. Jeg synes likevel det er rart at helsegevinster teller mindre enn et "samarbeid" på nett. Mente ikke noe negativt med utsagnene som sådan Det er vel heller sånn at helsegevinster kan bli resultatet av dette samarbeidet på nett. Jeg har lagt om mye, og det er mye enklere når jeg vet mange gjør det samme. Dette er jo kun en psykisk sak. Du kan jo ikke engang være sikker på at noen andre følger "forpliktelsene", så sånt sett er det et moot point. Men ok. Som en digresjon spiste jeg aldri frokost fra jeg var 13~ til jeg begynte på høgskole som 20-åring, bare en hel masse middag rundt 5. Hyggelig blodsukker med andre ord Kan imidlertid ikke si at jeg føler meg spesielt mye "bedre" nå som jeg både trener og spiser noenlunde sunt. Alt er mer eller mindre som før. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Du kan jo ikke engang være sikker på at noen andre følger "forpliktelsene", så sånt sett er det et moot point. Men ok. Det stemmer at jeg ikke kan være sikker, men jeg vet det er flere som prøver, og jeg har ingen planer om å være en av de som driver BS eller hopper av. Selvfølgelig er det en motivator! Men, man kan jo selvfølgelig vri det som man selv ønsker. Endret 19. november 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Så lenge jeg ikke legger på meg av usunn mat eller kosthold, ser jeg ikke noe grunn til å slutte med det lenger. Kansje et dårlig argument men Holdt ut noen uker der jeg ikke spiste eller drakk sukkerholdige ting, foruten i helgene. Men nå er det slutt for min del Lenke til kommentar
Petter Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Du kan ikke kutte ned på dritt maten da? og heller bytte ut noen av godteri tingene du spiser, med alternativer som er sunnere? Som feks, Lys sjokolade med mørk kokesjokolade? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Joda , Malaco truly Mixed og Malaco Truly Black skal det være 30 % mindre sukker i en annet godteri Mørk sjokolade er ikke så forferdelig godt , går ann av å til bare Lenke til kommentar
Beges Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Mørk sjokolade er det beste! Mørk Toblerone Dæggern, nå ble jeg sugen på sjokolade. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hørtes ut som en god ide. Jeg melder meg på jeg også. Går ikke så mye søtsaker i løpet av hverdagene, men hvis jeg har noe godteri eller brus liggende, så forsvinner det fort. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg tror mørk sjokolade kun er sunt når det er én bit daglig, og den har >= 70% kakaoinnhold. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg tror mørk sjokolade kun er sunt når det er én bit daglig, og den har >= 70% kakaoinnhold. Bedre enn lys sjokolade da. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Neglisjerbart vil jeg tro. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Jo renere sjokolade jo "sunnere" Man må kose seg med favoritt-digget sitt innimellom ellers blir man dritlei, det er trikset og klare og holde ut. Endret 19. november 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ble statoil habbis og drakk vell halve 0.5 L flaska med cola, altså 0.25 L ca - i boka men ikke noe å gjøre med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå