Atatar Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har også den lille problemstillingen:\ Kino er en av utfordringene, men en pepsi max og litt frukt er ofte det det ender opp med for min del. Hva annet enn frukt jeg eventuelt skulle kunne spise i mørket er beyond me. Dog er ikke popkorn (dog i kontrollerte mengder) det værste du putter i deg. Rundt 350 kcal pr. 100g, og med tanke på vekt/volum-ratioen vi har å gjøre med, så får du i deg en god del popkorn på de 100g'ene. Pop det gjerne hjemme, så har du kontroll på hva du tar med deg. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Fruktsukker, druesukker osv er akkurat det samme som sukker. Det som gjør sukker i frukt bedre er at det er mindre og at du får vitaminer osv i frukt som du ikke gjør ifra Cola. Ingen karbohydrater er farlig så lenge du forbrenner de iløpet av dagen, du kan spise en banan uten å må trene like før/etter. Rørsukker er ett disakkarid, fruktsukker er ett monosakkarid. Monosakkarider forbrennes kjappere enn disakkarider og er(om jeg husker rett fra NaMi VG1) sunnere enn disakkarider(merkelig nok). Når det er sagt: For mye av noe er ikke sunt uansett hva det er. Overdosering av c-vitaminer fører til blant anner løs mage... Lenke til kommentar
Beges Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Uff da. Jeg har pimpa C-vitaminer, juice og sanasol siden jeg fikk nyss om svineinfluensa i Norge jaja, har ikke merka nå vondt av det ennå. Smaker godt gjør det og. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Rørsukker er ett disakkarid, fruktsukker er ett monosakkarid. Monosakkarider forbrennes kjappere enn disakkarider og er(om jeg husker rett fra NaMi VG1) sunnere enn disakkarider(merkelig nok). . Det er motsatt. Monosakkarider gjør at kroppen får en høy blodsukkerstigning slik at du blir fort sulten igjen. Disakkarider og polysakkarider blir brutt ned over tid til monosakkarider som kroppen kan ta opp, og sånn holder blodsukkeret seg mer stabilt samtidig som man føler seg mer mett. For eksempel hvis du spiser havregryn blir du mettere over en lengre tid enn om du spiser loff med sjokoladepålegg. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Rørsukker er ett disakkarid, fruktsukker er ett monosakkarid. Monosakkarider forbrennes kjappere enn disakkarider og er(om jeg husker rett fra NaMi VG1) sunnere enn disakkarider(merkelig nok). . Det er motsatt. Monosakkarider gjør at kroppen får en høy blodsukkerstigning slik at du blir fort sulten igjen. Disakkarider og polysakkarider blir brutt ned over tid til monosakkarider som kroppen kan ta opp, og sånn holder blodsukkeret seg mer stabilt samtidig som man føler seg mer mett. For eksempel hvis du spiser havregryn blir du mettere over en lengre tid enn om du spiser loff med sjokoladepålegg. Men det er faktisk sånn at rørsukker er disakkarider og fruktsukker er monosakkarider. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Count me in! Starter i dag<3 Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Når er det vi "får lov" til å spise snop i ukedagene når det nærmer seg jul? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hm.. 20. desember, stemmer jeg for. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Hm.. 20. desember, stemmer jeg for. Så seint? Jeg som hadde gledet meg til å begynne å lage hjemmelagde pepperkaker og div. julesnadder rundt i starten/midten av desember! Endret 17. november 2009 av Kranjcar Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg er en slask av store dimensjoner (nei, jeg er ikke smellfeit, bare en virkelig slask), og jeg sprekker nå og da, men denne tråden er i all hovedsak en positiv ting. ^^ Det jeg virkelig ikke trenger å streve med, er å holde meg unna brus. Vann er så utrolig mye bedre i neste alle tilfeller! Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Mamma har kjøpt smågodt, og lagt posen rett ved siden av stolen ved tv-en.... Men jeg har klart å holde meg unna det likevel! Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det jeg virkelig ikke trenger å streve med, er å holde meg unna brus. Vann er så utrolig mye bedre i neste alle tilfeller! Anbefaler å kjøpe vann med smak (Bonaqua Silver Lemon) når man absolutt skal ha noe med smak i! Nesten like sunt som vann og inneholder så å si ingen kalorier. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hm.. 20. desember, stemmer jeg for. Så seint? Jeg som hadde gledet meg til å begynne å lage hjemmelagde pepperkaker og div. julesnadder rundt i starten/midten av desember! Baw, ja.. Hva med å legge bakingen strategisk til en helgene? Jeg tenkte mer på tradisjonell marsipangris, julesjokolade osv.. Lenke til kommentar
aleksander95 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Anbefaler å kjøpe vann med smak (Bonaqua Silver Lemon) når man absolutt skal ha noe med smak i! Nesten like sunt som vann og inneholder så å si ingen kalorier. Vann med smak i inneholder syre da, så det skader tennene slik som brus o.l. Endret 17. november 2009 av aleksander95 Lenke til kommentar
n4w Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Mamma har kjøpt smågodt, og lagt posen rett ved siden av stolen ved tv-en.... Men jeg har klart å holde meg unna det likevel! Du er flink. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Mamma har kjøpt smågodt, og lagt posen rett ved siden av stolen ved tv-en.... Men jeg har klart å holde meg unna det likevel! Hadde det litt på samme måten på skolen i dag. En kamerat satt med hele bordet fullt av kjeks, sjokolade, sukkertøy og brus og han satt, ondskapsfull som han er, og fristet meg...Viljestyrke er faen meg deilig å ha! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 jada still going strong! gleder meg til ribbe, medisterkaker og det hele i jula da omnomnomnom. ikke godis, men i lengden er det ganske usunt Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Mamma har kjøpt smågodt, og lagt posen rett ved siden av stolen ved tv-en.... Men jeg har klart å holde meg unna det likevel! Du er syyyk mann. Snop ---> Men still, syk viljestyrke. Det er mye kjekkere å spise snop på fredager når du har holdt deg unna hele uken! ^^ Jeg liker egentlig ikke vann med smak. Vanlig vann er helt perfekt. Drakk en del Eple boble, om det er noen som skjenner til den flaskevann-varianten, i 8-klasse, og i samme periode gikk emaljen min dukken... : / Skal ikke si jeg aldri drikker brus, men hvis du regner gjennomsnitt på det blir det sikkert ikke mer en kanskje et glass i uken. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Mamma har kjøpt smågodt, og lagt posen rett ved siden av stolen ved tv-en.... Men jeg har klart å holde meg unna det likevel! Du er syyyk mann. Snop ---> Men still, syk viljestyrke. Det er mye kjekkere å spise snop på fredager når du har holdt deg unna hele uken! ^^ Jeg er jente. Men, ja, viljestyrken holder fortsatt. For godteposen ligger fortsatt uberørt i stua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå