Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine mål:

-Ikke kjøpe godteri og andre sånne ting på vei hjem fra skolen for eksempel.

-Når jeg blir tilbydt kan jeg si ja, men trenger ikke å mer enn en eller to ganger.

-Brus bare i helgene.

-Hvis det er et kaffeselskap med kaker osv, kan jeg forsyne meg, men kanskje ikke like mye som vanlig.

-Melk er sagt at er usunt i mengder, så det blir kuttet ned på (det har en sterk psykisk effek også.For eksempel barn med sterke utslag av ADHD får dietter som ekskluderer melkeprodukter).

-Trening inngår kanskje ikke med det trådstarter prøver å få fram, men jeg bestemmer meg for å gå til skolen hver dag, og se om de kiloene jeg har i overvekt kanksje reduseres.

-Spise mer frukt og grønt. Siden jeg kutter ut noe, må jeg erstatte det med noe annet :p

Håper jeg klarer dette. Håper dere andre også ;)

Endret av macdour
Lenke til kommentar

Kuttet ut det meste som er usunt for 2-3 mnd siden.

Sprakk i helgen som var da jeg hjalp min mor å flytte. Brukte masse energi og da var det fristende med en pause med iskrem, nonstop peanøtter og cola..

Men ingenting ellers. Drikker Mana, men det kommer jeg ikke til å stoppe med.

Bruker brus kun som blandevann ellers.

En bit mørk sjokolade kan det hende det blir annenhver uke. godteri var lett å kutte ut.

Lenke til kommentar
-Melk er sagt at er usunt i mengder, så det blir kuttet ned på (det har en sterk psykisk effek også.For eksempel barn med sterke utslag av ADHD får dietter som ekskluderer melkeprodukter).

Skal ikke gå for langt inni og utfor topic. Men hva er det som er usunt med melk for den normale person (uten ADHD)? Sett bort i fra litt fett(du har jo lett/skummet melk med mindre), så ser jeg ingenting..

Lenke til kommentar

Det som blir hardt er at jeg bor hjemme hvor de andre vil gafle i seg godis, og brus iløpet av uka :p Men jeg skal trosse det, avtale med modern at hun ikke lar godteri og brus stå relativt godt fremme, og at hun kjøper inn noe jeg kan gomle på lørdager også alà en egen potetgullpose og en halvliter med Urge... Tror det skal holde!

Ser for meg at jula blir den vanskeligste tiden!

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Skal ikke gå for langt inni og utfor topic. Men hva er det som er usunt med melk for den normale person (uten ADHD)? Sett bort i fra litt fett(du har jo lett/skummet melk med mindre), så ser jeg ingenting..

Som et avsluttende svar på diskusjonen om melk, vil jeg si at det norske samfunn er preget av landbrukspolitikk. Det vil si at for eksempel alt som har vert tradisjon å spise her til lands i flere generasjoner kanskje ikke er så sunt som vi alltid har trodd. Siden det har vert utrolig mye diskusjon rundt melken, om den er sunn eller ikke, så legger jeg meg på den siden som sier at den kan være usunn i store mengder.

Lenke til kommentar

For en flott idé du har kommet opp med L4r5 :)

Selv drikker jeg Pepsi Max hver dag, får helt abstinenser hvis jeg ikke har fått min daglige dose innen kl seks om kvelden. Er jo verken bra for tennene eller kroppen mht aspartam, er jo mye uenighet om dette er like/mer skadelig enn vanlig sukkerholdig brus. Dette kommer til å bli hardt, jobber i matvarebutikk med eget Pepsi Max-skap rett ved siden av kassen :p Men jeg er med :D

Lenke til kommentar
Jeg vurderer også å droppe syltetøy og saft!

Spiser jeg frokostblanding vil det gå i ICA Crunchy Müsli! Den er knall! Anbefales!

Sukkerfri saft må gå an vel?

For en flott idé du har kommet opp med L4r5 :)

Takk :)

Selv drikker jeg Pepsi Max hver dag, får helt abstinenser hvis jeg ikke har fått min daglige dose innen kl seks om kvelden. Er jo verken bra for tennene eller kroppen mht aspartam, er jo mye uenighet om dette er like/mer skadelig enn vanlig sukkerholdig brus. Dette kommer til å bli hardt, jobber i matvarebutikk med eget Pepsi Max-skap rett ved siden av kassen :p Men jeg er med :D

Skriver deg opp. :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer også å droppe syltetøy og saft!

Spiser jeg frokostblanding vil det gå i ICA Crunchy Müsli! Den er knall! Anbefales!

Sukkerfri saft må gå an vel?

Sukkerfri saft er da tilsatt noe som er minst like ille som sukker har jeg hørt, dessuten smaker det piss :p Vann med smak og melk er det jeg vil kjøpe!

Lenke til kommentar

Jau skriv meg gjerne opp.

Et godt tips til folk her som sliter med å slutte med innkjøp av unødnvendige fettvarer er å skrive handleliste og ikke dvele ved kassa i butikken på om man har glemt noe. Gå heller bak i butikken til suppeposene og tenk etter hva du skal ha med hjem. Dersom du ikke har noe snop i huset er det mye lettere å ikke spise det.

Lenke til kommentar

Jeg er med! (Sier jeg som akkurat spiste en sjokolademuffins..) Merker at jeg alleredet har lyst på godteri..

Skal hvertfall holde meg unna godteri og brus. Kommer nok fortsatt til å drikke juice, men er jo ikke mye. Men i helgene kan jeg desverre ikke holde meg unna alt det gode, og hvis det er noe spesielt klarer jeg det heller ikke.

Men ikke mer kjøping av sjokolade på vei hjem, nå. :D

Et tips til dere som liker kakao; lag kakao av bakekakao, og ikke tilsett sukker. Det pleier jeg :D

Lenke til kommentar
Jau skriv meg gjerne opp.

Et godt tips til folk her som sliter med å slutte med innkjøp av unødnvendige fettvarer er å skrive handleliste og ikke dvele ved kassa i butikken på om man har glemt noe. Gå heller bak i butikken til suppeposene og tenk etter hva du skal ha med hjem. Dersom du ikke har noe snop i huset er det mye lettere å ikke spise det.

Jeg er med! (Sier jeg som akkurat spiste en sjokolademuffins..) Merker at jeg alleredet har lyst på godteri..

Skal hvertfall holde meg unna godteri og brus. Kommer nok fortsatt til å drikke juice, men er jo ikke mye. Men i helgene kan jeg desverre ikke holde meg unna alt det gode, og hvis det er noe spesielt klarer jeg det heller ikke.

Men ikke mer kjøping av sjokolade på vei hjem, nå. :D

Dere er skrevet opp. Godt tips forresten, zeitgeist.

Lenke til kommentar
Jeg er med! (Sier jeg som akkurat spiste en sjokolademuffins..) Men i helgene kan jeg desverre ikke holde meg unna alt det gode, og hvis det er noe spesielt klarer jeg det heller ikke.

Haha, jeg drakk nettopp en Pepsi Max, så du er ikke alene :p

Enig der, i helgen må jeg nesten skeie litt ut, så lenge jeg ikke hiver i meg 10 liter brus for å kompansere for det tapte i ukedagene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...