Lord Britishface Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Verdt pengene spørr du meg Kvalitetsjuice som er 100% juice uten noe drit oppi. Må bare kommentere på dette: Mana er fremstilt fra konsentrat, og er altså ikke på noen måte "kvalitetsjuice". Endret 6. november 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
HCG Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det går bedre, men langt fra bra. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jau, det var det jeg mente... Mer fetende og skadelig enn sukker det, vel? Alle preiker jo om hvor mange kalorier det er i alkohol.. I mine øyne er ikke det ene bedre enn det andre. Men nå drikker ikke jeg, da, så det er en ikke-sak. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Tusen takk. Appelsin-juice er forresten ikke bedre enn cola med tanke på hverken syreskader eller sukkerinnhold. Dette er et sitat fra heeelt i begynnelsen av tråden, jeg har ikke lest noe etter dette, men la meg klare opp: De 11-12% sukker (eller 11-12g sukker per 100g) i brus er glukose, mens det i appelsinjus er fruktose. Så du har på en måte rett i at det ikke er bedre på sukkerinnhold, men sukkeret i appelsinjus er ikke usunt, tvert imot, det er veldig veldig positivt. Syren er nok like ille ja (om ikke verre..) Jeg melder meg kanskje på etter hvert, men jeg er en mann som nyter appelsinjusen sin, og sett bort fra syren danner denne et stort grunnlag i mitt kosthold. Edit: Verdt pengene spørr du meg Kvalitetsjuice som er 100% juice uten noe drit oppi. Må bare kommentere på dette: Mana er fremstilt fra konsentrat, og er altså ikke på noen måte "kvalitetsjuice". At det er fremstilt fra konsentrat betyr jo bare at vannet er fjernet etter tapping slik at væsken tar mindre plass under frakting. Samme mengde vann er tilsatt igjen etterpå. Det har ikke noe å si for innholdet og "mengde drit i juicen". Men jeg er dog en av dem som foretrekker jus som ikke er fra konsentrat. Vet ikke, den bare smaker bedre Endret 8. november 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 At det er fremstilt fra konsentrat betyr jo bare at vannet er fjernet etter tapping slik at væsken tar mindre plass under frakting. Samme mengde vann er tilsatt igjen etterpå. Det har ikke noe å si for innholdet og "mengde drit i juicen". Men jeg er dog en av dem som foretrekker jus som ikke er fra konsentrat. Vet ikke, den bare smaker bedre Jeg synes fortsatt det er misvisende å kalle det "100% kvalitetsjuice", da all juice per definisjon ikke er tilsatt noe ekstra, og juice fra konsentrat som sagt ikke på noen måte kan sammenlignes med "ekte" juice med tanke på smak. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Nei enig der, men smaken har vel sånn egentlig ikke noe å si for kvaliteten? Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har spist sinnsykt mye snop i helgen. Drukket en god del brus og (3 halvlitere), men det får gå syns jeg siden jeg så sjelden drikker brus. Var på Ringenes Herre-maraton på kinoen, og for å ikke sovne trengte jeg det. : P Men, dette bør jo egentlig gjøre det lettere å fortsette å ikke spise i hverdagene. (Selv om jeg røk på en kjeks-smell i forrige uke.) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg spiste en liten strators i går, etter 8 måner avholds så tror jeg ikke jeg kommer til å spise en til. Ble kvalm som faen av den Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hælsikke som eg bælmar brus. Kan reikne med at det har gått ned 6-8 liter i helga. Eg må kutte ned på colaen før eg blir som David Wathne. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 MELD MEG PÅ ! Må bare spise opp resten av helge godtet så blir det slutt, har drukket aaaalt for mye julebrus i helgen off lei av den allerede jo nesten! Lenke til kommentar
Beges Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg tror ikke det er lov å generelt drikke julebrus før 1. desember, gitt! Lenke til kommentar
simentp Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg tror ikke det er lov å generelt drikke julebrus før 1. desember, gitt! Jo Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Tror jeg sparer rundt 700 spenn i måneden på å drikke bare springvann. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Du er ikkje aleine. Eg brukar opp noko ekstremt med pengar på brus. Då det går mykje i glassflasker tapar eg og mykje på literprisen kontra å kjøpe 1/2 eller 1 1/2 liter plastflaske. Trøstar meg med at å kjøpe i glassflaske gjer bedre smak og at eg slepp å drekke endå meir brus. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Å kjøpe god/sunn juice eller smoothies o.l er jo enda dyrere også. Koster gjerne 30-40 for en énliters-dings med noen forskjellige smaker. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Kvalitet koster. Evt. kan man drikke vann og kjøpe frukten hel, i stedet for i presset form. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Kjøper heller hel frukt og drikker vann. Det er så utrolig digg å spise en boks blåbær i stedet for en plate sjokolade. <3 Lenke til kommentar
Beges Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hvor får du kjøpt bokser med blåbær? :o Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Benditblåbær kjøpte jeg på meny (de selger også bringebær). En annen type kjøpte jeg på rema 1000 (mindre boks, mer blåbær lagvis). Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Går også an å kjøpe frosne blåbær. Er veldig godt sammen med annen frukt Endret 9. november 2009 av Kanin33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå