Kranjcar Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Poenget med denne tråden var å kutte ned på/kutte ut godteri/brus i ukedagene da. I helgene kunne man gjøre "fritt". Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg velger å ikke drikke brus i helgene heller, men det er dog et valg jeg gjør .) Lenke til kommentar
Beges Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg tror jeg vil bli med. Har i det siste blitt alt for flink til å ta et par sjokoladebiter hver dag, ta en lite sjokoladebolle under forelesning, snike litt i godteriskapet nå og da osv. Er ikke så veldig sunt, så har lyst til å slutte. Jeg har dog et to problem. 1. Kjæresten min er også ganske glad i godteri, og det er ikke sjeldent jeg blir tilbudt en sjokoladebit eller potetgull når jeg er med henne. Vanskelig å si nei til en så søt jente som henne 2. Familien min. Vi spiser forholdsvis lite godteri i helgene, men vi er veldig flinke til å ta kaffe og kaker og dessert på ukedager. Jeg er ikke sikker på om jeg orker å gi avkall på alt det der Men samtidig vil jeg jo slutte. Det blir bare så vanskelig å nekte meg selv å kjøpe godteri, for så å bli tilbudt det samme når jeg kommer hjem... Endret 5. november 2009 av Beges Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Melder meg halvveis på. Jeg sliter noe innmari siden det er mye godt som andre drar med seg inn og kaker og godis på jobb hver dag. "Nei" er ett ord som ikke forbindes med søtt i mitt hode. Har prøvd å kutte ned hele uka, men igår ble det kake og idag har jeg spist sjokolade og drikker nå en boks cola. Virkelig veldig håpløst. Spiser eller drikker noe søtt hver dag. Vil kutte ned, men veit ikke om jeg klarer Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Jeg melder meg på! Det har blitt mye brus i det siste, og hadde vært bra å lagt det til helga. Tenkte hovedsaklig brus siden jeg ikke har noe problem med jus og sukkertøy. Da starter jeg med avholds på mandag, siden det allerede er helg. Endret 6. november 2009 av Crash Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Dere som faktisk kutter ned kommer til å få ganske mye energi ekstra Edit: Ja alle skal få Endret 6. november 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Merker det alleredet Lenke til kommentar
n4w Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Tror jeg skriver meg opp her. Nå som jeg bor på hybel går det fort mye penger til søtsaker. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Og da har jeg spist godteri og sjokolade. Men det er jo fredag da. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nei, fredag er helg for meg Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) All forbedring er bedre enn ingen forbedring, antar jeg. Selv velger å kun ha en "helgedag" i uka. Altså kan jeg spise godteri en Onsdag, men må da vente til evt. neste Lørdag neste gang. Ett unntak er når jeg skal på fest. Da bruker jeg brus som blandevann. Men, det er skjelden 2 ganger pr. helg. Endret 6. november 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Beges Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Tror spriten er mer usunn enn blandevannet --- Sign meg opp - jeg skal slutte å kjøpe eller snoke etter sjokolade, boller, brus og slikkeri på ukedager Men jeg kommer ikke til å takke ni til kaffe og kaker om jeg blir budt på det Endret 6. november 2009 av Beges Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Nå er strengt tatt målet å kutte ut sukker. Ikke alkohol! Litt gøy skal man kunne ha det. Dessuten er ikke all alkohol så fordømt usunn i moderate mengder. Faktisk kn et moderat alkoholinntak redusere risikoen for hjertesykdommer. Endret 6. november 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Petter Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ja typen 1 glass rødvin eller noe sånt, veit ikke hvor sunt det er å helle nedpå ei kasse øl og masse sprit jeg.. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nå er heller ikke ei kasse øl og masse sprit "moderate mengder". Lenke til kommentar
n4w Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nå er heller ikke ei kasse øl og masse sprit "moderate mengder". Er det vel. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Slik jeg ser det burde det være et mål å kutte ned (ut) på alkohol også. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jau, det var det jeg mente... Mer fetende og skadelig enn sukker det, vel? Alle preiker jo om hvor mange kalorier det er i alkohol.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Ølen min tar dere aldri! Det er ikke så ofte jeg tar den heller så det er ikke noe problem sånn sett. Poenget var å kutte ned på usunne ting i hverdagen. Hvis noen av dere drikker masse øl hver eneste dag så er dere hjertelig velkomne til å kutte ned på det også. Forøvrig så vet jeg at det er mange jeg ikke har ført opp i førsteposten nå. Jeg har vært litt lat i det siste- Tar en gjennomgang senere i dag eller noe og fører opp de som mangler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå