Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke hadde hatt med juice på lista di så hadd jeg vært med.

Greit at juice er surt og inneholder sukker. Men det inneholder også vitaminer. :)

Og jeg syntes vann til frokosten er for dårlig grunn til å gidde å stå opp av senga :p

Så om du tillater et unntak for juice, så er jeg med på utfordringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg er med. Trur det her blir tungere en og bli like rik som Bill Gates.. *Drikke litt mer tee*

Men må jeg gi fra meg tee'en ?? Den er god og ha når man er syk.

Lenke til kommentar

Det å slutte å spise frukt pga fruktsyre/sukker er bare dumt. Har du bra munnhygiene (pusser tennen 2 ganger om dagen, fluor og tanntråd) så er det ikke noe stress.

Har kuttet ut brus/juice/godteri i 1,5 år nå (pga slanking). Og holder meg fremdeles unna det. Når jeg tenker over det så er det ikke verdt å stappe i seg godteri eller drikke masse brus. Du gir bare kroppen noe den ikke trenger i det hele tatt.

Har ikke en gang lyst på brus når jeg ser kompiser drikker det (men det som er saken er at flere kompiser har også sluttet/trappet ned etter at jeg sluttet med det;p)

Te er så sunt som du vil gjøre det til. Hvis du drikker te uten sukker er te sunt.

Melk er ikke fyfy til frokost. Melk er bra for tennene dine og fordøyelse. Gjør at du holder ut lengere før neste måltid, enn f.eks hvis du drikke juice.

Lenke til kommentar

Ehm, hadde vært bedre om dere sa "kutte ut i ukedagene" Viktig å kunne kose seg får å beholde syken :)

Dessuten, om dere kutter ut juice så spis mer frukt da, ettersom juice faktisk er sunt og viktig.

PS: sukker er ikke farlig, bare om du fr for mye av det, som alt annet du finner her i verden :p

Men lykke til da :D!

Lenke til kommentar

Denne tråden burde egentlig hete "vesentlig kutte ned på ... ", slik at man slipper slike "jeg sprakk"-utsagn. Alle sprekker. Bare prøv å konsumér mindre enn tidligere. :D

EDIT: Juice er ikke _viktig_, jeg vil påstå det er bedre å spise en frukt og skylle ned med vann.

Endret av Raudridder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...