L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Både brus, juice og iste inneholder alle 11% sukker. Det er ganske mye. Jeg er en person som er veldig glad i brusen min. Det kan fort gå et par liter per dag. Heldigvis så har ikke jeg noe problem med vekta, men jeg innser at dette ikke er det sunneste i verden likevel. Derfor har jeg nå bestemt meg for å kutte ut alt av brus, juice, sukekrtøy, iste, energidrikker (ikke type sportsdrikke i forbindelse med trening) og lignende i ukedagene. Tror den første tiden kan bli ganske tung. Suget melder seg raskt. Ved å gå sammen flere så kan vi støtte opp om hverandre og utveksle erfaringer. Hvem blir med meg? Påmeldte: L4r5 Macdour Sameboe theoneask Cryflopp Shikaru missen -zeitgeist- Kanin33 Constanse cpt kevz0r fox RunarL Tanner Multiz Heavy sandwich TomHel mcmuffin kurt grusom molsterhead giba ulrik1012 Skjelbred15 Anderskilsjika LaCrouX Lumpness Lenne Nopros atriC Jefecito EditeD Daily-Drifter Hengende Lem TazDog Shadow_iX king123 molland Langkatt Luedotten Mr.Graves Attityd Simensk Dovito Admiral von Scheißen Mushi N4w Simentp G Løperfravevelstad Mikkel™ Henrikenn Crash Beges Endret 11. november 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Den kan jeg melde meg på, du Endret 27. oktober 2009 av macdour Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Brus drikker jeg kun utblandet i helgene, sukkertøy har jeg ikke spist på siden jul? Nei, påske! Appelsin Juice der i mot slutter jeg ikke med, den er fint innregnet i 5 om dagen! =) Lykke til Lars! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Den kan jeg melde meg på, du Supert. Jeg lister opp alle som melder seg på i førsteposten. Vær flink å melde fra hvordan det går da. Jeg trenger litt moralsk støtte her. Brus drikker jeg kun utblandet i helgene, sukkertøy har jeg ikke spist på siden jul? Nei, påske! Appelsin Juice der i mot slutter jeg ikke med, den er fint innregnet i 5 om dagen! =) Lykke til Lars! Tusen takk. Appelsin-juice er forresten ikke bedre enn cola med tanke på hverken syreskader eller sukkerinnhold. Endret 27. oktober 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg melder meg på... Dette blir hardt! Jeg har disse målene: Brus er kun på Lørdager! Resten av dagene vil det gå i vann, og vann med smak! Eneste som er nært godis som jeg vil spise er: Potetgull + dip Fruktsalat Popcorn Tortillachips + Salsa Tennene mine har mange syreskader, og vil helst bli kvitt dette! Samt at mamma mister tenner pågrunn av dette for tida, så frister ikke! Så ja, jeg er med! Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Jeg drakk nettopp opp en kopp med kakao Jeg har tenkt å kutte ut slikt selv, men jeg har aldri fått det til på grunn av at venner frister meg mens vi er på butikken på vei hjem fra skolen osv. Da er jeg bare nødt til å kjøpe meg selv! Endret 27. oktober 2009 av macdour Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg drakk nettopp opp en kopp med kakao Jeg gjorde det samme i stad selv. Men nå er det slutt! Jeg har tenkt å kutte ut slikt selv, men jeg har aldri fått det til på grunn av at venner frister meg mens vi er på butikken på vei hjem fra skolen. Da er jeg bare nødt til å kjøpe meg selv!Vi får prøve å kjøpe litt sunne ting i stedet. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har ikkje drukke brus på rundt 2 månader, så kan fint melde meg på den der Blir som regel eit eller anna usunt (type chips elns i helgane), men i vekene helde eg meg unna sånt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Brus drikker jeg kun utblandet i helgene, sukkertøy har jeg ikke spist på siden jul? Nei, påske! Appelsin Juice der i mot slutter jeg ikke med, den er fint innregnet i 5 om dagen! =) Lykke til Lars! Tusen takk. Appelsin-juice er forresten ikke bedre enn cola med tanke på hverken syreskader eller sukkerinnhold. Litt forskjell på hva du får i deg fra 1L cola og 1L appelsin juice (snakker om Sunniva, ikke Coop sin). Mye mer mineraler og vitaminer å hente Syreskader stopper du jo med en bit ekstra (sist jeg så på reklame iallefall!) og sukker er sunt i passe mengder Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg melder meg på... Dette blir hardt! Du er skrevet opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Skal jeg bli med i tråden til han som såpiste ballerinakjeks til frokost i dag? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 NEVA, dere får aldri ta brusen og juicen min Juice er min eneste kilde til antioksydanter og brus må jeg ja dor å leve Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Skal jeg bli med i tråden til han som såpiste ballerinakjeks til frokost i dag? Selvsagt. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) jeg har holdt meg unna colaen i 4 uker nå! før måtte jeg ha minst 0.5 L til dagen. Dette er jeg med på , greit å holde oss sammen om det =) Snopet er også hardt å holde seg unna men har kutta en god del ned på det også. Men meld meg på du lars and will do this together Endret 27. oktober 2009 av Cryflopp Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 kan jeg også melde meg på selv om jeg har kutta ut det der de siste 5 åra? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Litt forskjell på hva du får i deg fra 1L cola og 1L appelsin juice (snakker om Sunniva, ikke Coop sin). Mye mer mineraler og vitaminer å hente Syreskader stopper du jo med en bit ekstra (sist jeg så på reklame iallefall!) og sukker er sunt i passe mengder Det er sant det, men jeg får heller putte i meg litt vitamintilskudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Skal jeg bli med i tråden til han som såpiste ballerinakjeks til frokost i dag? Selvsagt. I think not! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 kan jeg også melde meg på selv om jeg har kutta ut det der de siste 5 åra? Setter deg opp under tvil selv om du har et forsprang på oss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har tenkt å kutte ut slikt selv, men jeg har aldri fått det til på grunn av at venner frister meg mens vi er på butikken på vei hjem fra skolen osv. Da er jeg bare nødt til å kjøpe meg selv! Prøv å droppe å gå på butikken, med mindre du må. Og unngå å gå i godteri-hyller osv. Kan være litt vanskelig å unngå snop siden mange butikker setter mange fristelser i nærheten av kassen. Man må "bare" prøve å ha litt selvkontroll. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Litt forskjell på hva du får i deg fra 1L cola og 1L appelsin juice (snakker om Sunniva, ikke Coop sin). Mye mer mineraler og vitaminer å hente Syreskader stopper du jo med en bit ekstra (sist jeg så på reklame iallefall!) og sukker er sunt i passe mengder Det er sant det, men jeg får heller putte i meg litt vitamintilskudd. Kan jo kjøpe slike vitaminbjørner, de smaker ihvertfall godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå