Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!

L4r5

Anbefalte innlegg

Både brus, juice og iste inneholder alle 11% sukker. Det er ganske mye.

Jeg er en person som er veldig glad i brusen min. Det kan fort gå et par liter per dag. Heldigvis så har ikke jeg noe problem med vekta, men jeg innser at dette ikke er det sunneste i verden likevel. Derfor har jeg nå bestemt meg for å kutte ut alt av brus, juice, sukekrtøy, iste, energidrikker (ikke type sportsdrikke i forbindelse med trening) og lignende i ukedagene.

Tror den første tiden kan bli ganske tung. Suget melder seg raskt. Ved å gå sammen flere så kan vi støtte opp om hverandre og utveksle erfaringer.

Hvem blir med meg?

Påmeldte:

L4r5

Macdour

Sameboe

theoneask

Cryflopp

Shikaru

missen

-zeitgeist-

Kanin33

Constanse

cpt

kevz0r

fox

RunarL

Tanner

Multiz

Heavy sandwich

TomHel

mcmuffin

kurt grusom

molsterhead

giba

ulrik1012

Skjelbred15

Anderskilsjika

LaCrouX

Lumpness

Lenne

Nopros

atriC

Jefecito

EditeD

Daily-Drifter

Hengende Lem

TazDog

Shadow_iX

king123

molland

Langkatt

Luedotten

Mr.Graves

Attityd

Simensk

Dovito

Admiral von Scheißen

Mushi

N4w

Simentp

G

Løperfravevelstad

Mikkel™

Henrikenn

Crash

Beges

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den kan jeg melde meg på, du ;)

Supert. Jeg lister opp alle som melder seg på i førsteposten.

Vær flink å melde fra hvordan det går da. Jeg trenger litt moralsk støtte her. ;)

Brus drikker jeg kun utblandet i helgene, sukkertøy har jeg ikke spist på :hmm: siden jul? Nei, påske! Appelsin Juice der i mot slutter jeg ikke med, den er fint innregnet i 5 om dagen! =)

Lykke til Lars!

Tusen takk. Appelsin-juice er forresten ikke bedre enn cola med tanke på hverken syreskader eller sukkerinnhold. ;)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg melder meg på... Dette blir hardt!

Jeg har disse målene:

Brus er kun på Lørdager! Resten av dagene vil det gå i vann, og vann med smak!

Eneste som er nært godis som jeg vil spise er:

Potetgull + dip

Fruktsalat

Popcorn

Tortillachips + Salsa

Tennene mine har mange syreskader, og vil helst bli kvitt dette! Samt at mamma mister tenner pågrunn av dette for tida, så frister ikke! Så ja, jeg er med!

Lenke til kommentar
Jeg drakk nettopp opp en kopp med kakao :p

Jeg gjorde det samme i stad selv. ;)

Men nå er det slutt!

Jeg har tenkt å kutte ut slikt selv, men jeg har aldri fått det til på grunn av at venner frister meg mens vi er på butikken på vei hjem fra skolen. Da er jeg bare nødt til å kjøpe meg selv!
Vi får prøve å kjøpe litt sunne ting i stedet.
Lenke til kommentar
Brus drikker jeg kun utblandet i helgene, sukkertøy har jeg ikke spist på :hmm: siden jul? Nei, påske! Appelsin Juice der i mot slutter jeg ikke med, den er fint innregnet i 5 om dagen! =)

Lykke til Lars!

Tusen takk. Appelsin-juice er forresten ikke bedre enn cola med tanke på hverken syreskader eller sukkerinnhold. ;)

Litt forskjell på hva du får i deg fra 1L cola og 1L appelsin juice (snakker om Sunniva, ikke Coop sin). Mye mer mineraler og vitaminer å hente ;) Syreskader stopper du jo med en bit ekstra (sist jeg så på reklame iallefall!) og sukker er sunt i passe mengder ;)

Lenke til kommentar

jeg har holdt meg unna colaen i 4 uker nå! :D før måtte jeg ha minst 0.5 L til dagen. Dette er jeg med på , greit å holde oss sammen om det =) Snopet er også hardt å holde seg unna men har kutta en god del ned på det også.

Men meld meg på du lars and will do this together

Endret av Cryflopp
Lenke til kommentar
Litt forskjell på hva du får i deg fra 1L cola og 1L appelsin juice (snakker om Sunniva, ikke Coop sin). Mye mer mineraler og vitaminer å hente ;) Syreskader stopper du jo med en bit ekstra (sist jeg så på reklame iallefall!) og sukker er sunt i passe mengder ;)
Det er sant det, men jeg får heller putte i meg litt vitamintilskudd.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg har tenkt å kutte ut slikt selv, men jeg har aldri fått det til på grunn av at venner frister meg mens vi er på butikken på vei hjem fra skolen osv. Da er jeg bare nødt til å kjøpe meg selv!

Prøv å droppe å gå på butikken, med mindre du må. Og unngå å gå i godteri-hyller osv. Kan være litt vanskelig å unngå snop siden mange butikker setter mange fristelser i nærheten av kassen. Man må "bare" prøve å ha litt selvkontroll.

Lenke til kommentar
Det er sant det, men jeg får heller putte i meg litt vitamintilskudd.

Kan jo kjøpe slike vitaminbjørner, de smaker ihvertfall godt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...