kenny28 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er på jakt etter gratis online strategi spill for en 8 åring. Det må selvfølgelig ikke for vanskelig. Noen som har tips ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 mulig om han kan begynne med runescape.. men krever litt engelsk runescape er et MMORPG så det har litt av alt.. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 mulig om han kan begynne med runescape.. men krever litt engelsk runescape er et MMORPG så det har litt av alt.. ER virkelig dette noe en 8 åring kan forstå seg på ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 jeg spilte runscape i oppstartsfasen... da var jeg 10...og da var det også mye vanskeligere en det er nå.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nå er jo runescape et rollespill, og ikke strategispill Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 jaja.. men man må jo tenke for å løse gåter under quests og huske hva som er bra... Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Andre forslag. Noe lignende c&c spillene ? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvorfor ikke bare skaffe et av de eldre C&C-spillene? Til tross for at de ikke er gratis, så koster de nok ikke mer enn et engangsbeløp på 50 kr uansett... Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Skulle gjerne gjort det, men de funker ikke imot vista 64 bit som jeg har ! Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Age og Empires (hvem som helst av dem) Og Empire Earth Kjempe spill jeg også spilte når jeg var rundt den alderen å vel fremdeles gjør i blandt. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvorfor online? Min erfaring er at online strategispill er vanskeligere, om ikke mye vanskeligere enn når du spiller mot pcen. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 husker da jeg hadde spilt age of empires 2 så lange at jeg kunne ta PCen på høyeste vanskelighetsgrad på ca 2 timer, men da jeg prøvde meg online ble jeg eid på 20 min... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vet ikke hvor erfaren 8-åringen er på strategi, men tower-defense spill er populært, finnes i mange varianter og er en god innføring i strategi. 14 flash tower-defense spill: http://www.defendthetowers.com/ Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Hva med disse tycoon spillene ? Hvilke er enklest ? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Tja. Du kan jo prøve med ett av Rollercoaster Tycoon-spillene. Eneren og toeren er klart best. På en annen side kan man prøvekjøre "berg og dal"-banene man har laget i treeren (slik at det ser ut som om man sitter i selve vognen). Treeren er laget til XP og burde dermed fungere rett ut av boksen på både Vista og Windows 7. Rollercoaster Tycoon kan være litt trøblete da det innvolverer litt økonomisk planlegging etc. Men med litt hjelp til å komme igang tror jeg det burde gå bra. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Transport tycoon! Definitivt! Kan lastes ned gratis på nett, søk opp transport tycoon delux og last ned og installer den først før du søker opp openTTDlx og installerer etterpå. Morsomt, lærerikt og totalt uten blod, krig og gørr... Har flasket opp mine unger med dette spillet og de spiller det med jevne mellomrom den dag i dag, min eldste er seksten.... De lærer en forståelse om strategi og bruken av penger.. he he. Pluss blir mestere i dobbeltsporet drift og flyt... Anbefales!! Endret 29. oktober 2009 av RWS Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 OpenTTD er nok det letteste onlinespillet (iforhold til motstanden og muligheten for å unngå å bli slaktet umiddelbart), men krever nok litt assistanse gitt. Får det også på norsk, er begrenset med engelsk å lære der uansett. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Dette er nok noe for min sønn ja Jeg prøver å laste ned og installere her : http://www.openttd.org/en/download-stable men det ser ut som om jeg trenger noen ekstra filer(grafikk filer ?). Hvor finner jeg disse filene ? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 "OpenTTD requires the original version of Transport Tycoon Deluxe data files in order to function." Lenke til kommentar
B25S Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Age of Empires spilte jeg når jeg var 7-8 år Good times... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå