Gå til innhold

Erfaringer med HTC Tattoo

SHU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, den har kommet.

Sender min i retur, da jeg ikke klarte å bli venner med skjermen.

Det er ellers en fullt ut operativ htc android mobil, men skjermen er litt mindre og langtfra så god som hero'en jeg egentlig hadde tenkt å sende tilbake men beholder selv.

Touch tasturet ble også litt for smått (selv for mine kontor hender)

Dette er en telefon jeg anbefaler å prøve fysisk for å se om den passer bedre til deg.

Lenke til kommentar

Tattoo er helt fantastisk. Har hatt den i to dager og har bare positivt å si om den. Lynkjapp i forhold til min gamle Sony Ericsson-telefon, genialt med HTC Sense, og en haug med programmer i Android Market. Den fikk 6er på mobilen.no, blir spennende å se om det kommer en test på amobil også. Hvis du har veldig store hender, kan det bli litt problematisk med qwerty-tastaturet, men det går an å legge den ned og få tastaturet i landskapsmodus.

Løyp å kjøyp! :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært og prøvd Tattoo i butikken og den frister virkelig. Noen som vet om det er mulig å få lagt inn QWERTY tastatur med norske tegn i denne?

Var ellers litt skeptisk til at skjermen ikke var berøringsfølsom som på Hero men den fungerte helt fint synes jeg. Hero blir for dyr og jeg liker ikke den der rare knekken på den.

Lenke til kommentar

Har hatt HTC tattoo en uke nå, må bare si det er en kjempebra telefon med mange muligheter til en lav pris. Deal.no har den til 2499,- og med den prisen slo jeg til.

Den har ikke samme berøringsteknologi som Hero, men i praksis betyr det at du ikke kan "klype" for å zoome, noe som jeg faktisk ikke liker å gjøre for da må man bruke to hender. I stedet er det egne zoom knapper, fungerer helt perfekt! Ikke sikker på om dette fungerer på Hero, men på tattoo kan man skrive med hansker på, noe som er veldig praktisk da det begynner å bli rimelig kaldt ute.

Innebygde tastatur:

Kompakt qwerty: Viser æ ø og å

Telefontastatur og Qwerty viser ikke æ ø og å. MEN det spiller ingen rolle for de "er der", dvs. du må bare trykke litt ekstra på a for å få å osv. Men XT9 ordboka er såpass bra at du aldri trenger å lete deg frem til ø æ eller å utenom for å legge inn nye ord.

I tillegg har telefonen en prediksjonsalgoritme slik at den forstår hvis du trykker feil, og det fungerer sinnsykt bra, jeg har aldri skrevet så fort på en mobil før. Anbefaler å teste tutorialen for tekstprediksjon, ligger gjemt under innstillinger -> Språk og tekst -> Touch Input -> Opplæring.

En av grunnene til at jeg kjøpte den, bortsett fra at den er såpass mye billigere enn Hero, er at den er mindre som for meg er et stort pluss da den ikke buler ut i lomma.

Ellers er den kjapp, kan fikse deg eget deksel som ikke koster mer enn 100 kroner + frakt og har all teknologi i hvertfall jeg har bruk for.

Har forresten skrevet en liten tutorial hvordan synce outlook med gmail med android hvis noen har lyst til å prøve på det Syncing outlook with gmail, and actually getting it right.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Kan noen av dere som har tattoo svare på dette. Jeg har sett på den første android telefonen, at det finnes en applikasjon som viser deg stjernehimlen, og hvilke stjerner du ser på. Støttes denne applikasjonen av tattoo; eller trenger den akselerometer (som jeg har forstått tattoo mangler?).

Har bestilt telefonen, komplett har den på tilbud nå til 2299; syns det var en bra deal.

- Steffen

Lenke til kommentar

God telefon, men takler ikke skjermen. Har lånt den i 4 dager nå, men snart er det heldigvis tilbake til N97mini. Dog er Android genialt, og N97mini skal selges når jeg finner en skikkelig full-tastatur Android tlf (Droid?)

Noen som har greie på batteritiden på Tattoo?

Ca 2 dager, uten noen tiltak for å forlenge den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...