Solsviken Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har ikke så kjempe greier på java, men lurer på om dere kan hjelpe meg litt Følgende kode viser en pr. i dag to dialogbokser som gjør en utregning i hver. Kan dere hjelpe meg litt slik at dette blir samlet i en dialog boks, med hver av de to utregningene på hver sin linje ? JOptionPane.showMessageDialog(null, String.format("Forskjell i Nord-koordinater: " +Math.sin(exampleInteger2*Math.PI/200)*exampleInteger), "Example Output", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE); JOptionPane.showMessageDialog(null, String.format("Forskjell i Øst-koordinater: " +Math.cos(exampleInteger2*Math.PI/200)*exampleInteger), "Example Output", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE); Det jeg egentlig ikke helt forstår er: Når jeg står i første dialog boks, så skriver jeg først "EN TEKST JEG VIL VISE: " <-- som da er teksten, så etter siste " skriver jeg +utregning osv. Hvordan kan jeg etter denne utregningen igjen begynne å skrive tekst ? og en eventuell ny utregning. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Du bare skriver "Forskjell i Nord-koordinater: " + Math.sin(exampleInteger2*Math.PI/200*exampleInteger + "\nForskjell i Øst-koordinater: " +Math.cos(exampleInteger2*Math.PI/200*exampleInteger \n er linjeskift, og det er bare å legge til en ekstra + og "" etterpå for å få mer tekst. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Se der ja, gjelder å bruke rette tegn selvfølgelig. Prøvde med /n, men det gikk ikke så bra \n gjorde susen. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Du kan også bruke <html> i JOptionPane, for linjeskift, utheving osv. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Åh... nice, takk for nyttig tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå