RBW Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nok en nettbutikk må nå stenge dørene. Les mer Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Meeter.no har også tatt kvelden. De har jo samme eiere Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 "Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette." Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti.. Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Trist. Dem har jo eksistert helt fra tidenes morgen Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Good riddance to bad rubbish! Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! Og til hvem skal man fremme dette kravet hvis selskapet bak er avviklet? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 "Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette." Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti.. Dette kan de desverre gjøre, da de er begjæret konkurs? Selskapet kommer ikke til å eksistere etter dette og da er saken biff, ingen reklamasjoner/garanti henvendelser til et ikke eksisterende firma. Så her er beste måte å få resultater på er å gå direkte til grossisten eller produsenten. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hvilket org. nummer hadde pcutstyr? Vet at de bak Meeter.no heter Glomma Handel og de er ihvertfall ikke oppført med konkursbejæring i brønnøysund. Mener det skal komme opp der rimelig kjapt. http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=991273182 Endret 27. oktober 2009 av Zephyr Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Synd for jeg har kjøpt en del utstyr hos dem. For meg har dem alltid vært en sikkert nettbutikk. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Gjør meg ingen ting. Etter en heller trøblete garantisak noen år tilbake, med gjentatte brutte løfter og urimligheter pra PCUtstyrs side har jeg holdt meg langt unna. Synd for folk som har kjøpt ting der i det siste, dersom de ender opp med behov for reklamasjon, dog. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 "Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette." Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti.. Garanti er en frivillig lovnad som f.eks produsent, importør eller forhandler kan besørge. I dette tilfellet har forhandleren gått dukken. Kun garanti som er gitt av produsent eller importør vil gjelde videre. I praksis er det nok ~99% av alle garantier som er gitt. Reklamasjon er en lovbestemt rettighet. Den kan rettes mot tidligere ledd i forhandlerkjeden, som f.eks importør. Norsk lov gjelder ikke i utlandet så utenlandske produsenter kan ikke pålegges å følge norsk forbrukerlovgivning. PCutstyr har neppe klart å legge ut kontaktinfo til hver enkelt produsent før de ble slått konk. Nå er det ingen som får lønn for å gjøre noe som helst for firmaet så jeg tviler på at noen vil bruke av sin fritid på å lage en god oversikt over kontaktinfo til hver enkelt produsent. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har jo selvfølgelig en sak gående i FTU med Meeter.no. Den ble behandlet 18.9 og skulle få svar rundt nå. Dette gjelder da en angrerettsak så da regner jeg med at alt er kjørt siden leverandører og produsenter mest sannsynlig ikke tar over angreretten på varer kjøpt der. Jaja..det var de 11000 i dass Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! Og til hvem skal man fremme dette kravet hvis selskapet bak er avviklet? Konkursboet - hvis de faktisk er slått konkurs. Hvis de bare er "avviklet" uten ha gjort opp for seg (det går ikke klart frem av artikkelen), er det opp til evt kreditorer å slå dem konkurs. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Zephyr, krev reklamasjon fra Grossist, som sikker er i norge? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Doh, har noen OP ddr2 crucial brikker som er død liggendes som jeg vurderte å sende til de. Jaja. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Personlig har jeg kun gode erfaringer med PCutstyr. Jeg har handlet en del gjennom de over flere år, og jeg har alltid fått upåklagelig service. Det er synd at nok en nettbutikk har måtte gi opp. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Zephyr, krev reklamasjon fra Grossist, som sikker er i norge? Noen som vet hvilken grossist pcutstyr og meeter brukte?? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 FØr var det vel mye fra Norek, men så gikk de over til samme system som Amentio og da bruker de langt flere grossister. Du kan kanskje spørre hvilken grossist Amentio bruker på den aktuelle varen. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Zephyr, krev reklamasjon fra Grossist, som sikker er i norge? Noen som vet hvilken grossist pcutstyr og meeter brukte?? Du kan vel uansett ikke gjøre angrerett gjeldende ovenfor en distributør. - Men feil ved varen kan du selvsagt kreve rettet. Og; Du fikk sikkert pakken rett fra en distributør når du fikk varen, så sjekk pakkseddel/pakkelapp. Endret 27. oktober 2009 av kjetilkl Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) "Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette." Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti.. Garanti er en frivillig lovnad som f.eks produsent, importør eller forhandler kan besørge. I dette tilfellet har forhandleren gått dukken. Kun garanti som er gitt av produsent eller importør vil gjelde videre. I praksis er det nok ~99% av alle garantier som er gitt. Reklamasjon er en lovbestemt rettighet. Den kan rettes mot tidligere ledd i forhandlerkjeden, som f.eks importør. Norsk lov gjelder ikke i utlandet så utenlandske produsenter kan ikke pålegges å følge norsk forbrukerlovgivning. PCutstyr har neppe klart å legge ut kontaktinfo til hver enkelt produsent før de ble slått konk. Nå er det ingen som får lønn for å gjøre noe som helst for firmaet så jeg tviler på at noen vil bruke av sin fritid på å lage en god oversikt over kontaktinfo til hver enkelt produsent. Det er slik det fungerer. Et AS er pr. definisjon en "juridisk person" og dermed er ikke noen andre som er ansvarlig for selskapet når det er avviklet/konkurs. Eierne har ikke noe personlig ansvar for selskapets gjeld ut over den aksjekapital som eierne har skutt inn. Endret 27. oktober 2009 av bjornh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå