espen00 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hei PCen skal brukes primært til spilling, world of warcraft. Jeg har egentlig ingen maks pris, men ønsker ikke å bruke "mer enn nødvendig". Maskinen skal ikke overklokkes og jeg har tastatur og mus fra før. Skal straks gå til anskaffelse, så alle produkter må være tilgjengelig i norske nettbutikker. Jeg ønsker tilbakemelding på oppsettet mtp enkeltkomponenter (da jeg ikke lenger er oppdatert på dette) og om alt passer sammen (god helhetlig løsning). Her er listen min så langt: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Antec Nine Hundred Midi Tower Sort Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW, Corsair HX 1000W PSU MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA Kommentarer: Er usikker på hovedkortet da jeg har lest noen bekymringer om minneproblemer, noe i det? Er klar over at PSUen er overkill, men tenker langsiktig med den. Skal trolig benyttes i vannkjølt maskin etterhvert. Kabinettet er midlertidig, har et stort Lian Li tilgjengelig etterhvert. Er i utgangspunktet mest glad i NVIDIA kort da jeg har hatt litt ATI driver trøbbel tidligere. Takker for all hjelp! Espen Endret 27. oktober 2009 av espen00 Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Mitt valg når det gjelder harddisk, så er det at man har én harddisk for system og de "minst" viktige filene, og en større harddisk for musikk, film, bilder, dokumenter, programmer etc. For hvis du er nødt til å formatere C:\ på en harddisk, så går ALT tapt. Så fremt du ikke har partisjoner. EDIT: Oppsettet ser ellers ganske greit ut Endret 27. oktober 2009 av macdour Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 mja gtx 275 ligger nærmer 4890 i ytelse så er litt kjipt å ha en topp pc med et slikt grafikk kort. HD 5870 er det som gir mest bang for the buck atm + dx11 støtte, men skal vist se seg slått av gtx 295 innen dx10 fortsatt derimot er jo gtx 295 dyrere, gamlere og støtter ikke dx11 kan jo alltids holde deg med 275 inntil gt300 kommer ut. men hva ytelsen blir på det er uvist selv om det ville være sannsynelig å slå 5870 i allefall og muligens 5890. Nvidia rasler veldig med sablene rundt gt300 som vist skal være basert på et helt nytt chipsett og noen sier at det ikke vil støtte dx11 men det har jeg ikke peiling på om er snat eller ikke. Hypen er i allefall at gt300 skal være noe svært og at 2010 blir det store GPU året. er bare litt skeptisk til at gt300 blir kostnads effektivt og om det er sant hvor lurt det er å drite i microsoft standarder ( med tanke på at de har en markedsandel på 86% innen OS) men skal du ha et skjermkort idag som står i stil med resten av pcen ville jeg si hd5870. ville ha anbefalt gtx290 men siden det er på vei ut på så mange måter og er dyrere enn 5870 lar jeg et passere. Om du absolutt skal ha nvidia så er vel 275 like bra som noe annet inntill gt300 kommer ut. Lenke til kommentar
espen00 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 mja gtx 275 ligger nærmer 4890 i ytelse så er litt kjipt å ha en topp pc med et slikt grafikk kort. HD 5870 er det som gir mest bang for the buck atm + dx11 støtte, men skal vist se seg slått av gtx 295 innen dx10 fortsatt derimot er jo gtx 295 dyrere, gamlere og støtter ikke dx11 kan jo alltids holde deg med 275 inntil gt300 kommer ut. men hva ytelsen blir på det er uvist selv om det ville være sannsynelig å slå 5870 i allefall og muligens 5890. Nvidia rasler veldig med sablene rundt gt300 som vist skal være basert på et helt nytt chipsett og noen sier at det ikke vil støtte dx11 men det har jeg ikke peiling på om er snat eller ikke. Hypen er i allefall at gt300 skal være noe svært og at 2010 blir det store GPU året. er bare litt skeptisk til at gt300 blir kostnads effektivt og om det er sant hvor lurt det er å drite i microsoft standarder ( med tanke på at de har en markedsandel på 86% innen OS) men skal du ha et skjermkort idag som står i stil med resten av pcen ville jeg si hd5870. ville ha anbefalt gtx290 men siden det er på vei ut på så mange måter og er dyrere enn 5870 lar jeg et passere. Om du absolutt skal ha nvidia så er vel 275 like bra som noe annet inntill gt300 kommer ut. Takker for det, tenker at jeg bytter ut skjermkortet da om folk (du) mener det er mye å tjene på det ytelsesmessig. Men jeg finner ingen nettbutikker (sjekket 6-ish) som har det inne, noen tips fra folk? Noen som ønsker å kommentere hovedkortet mitt mtp evt minneproblemer jeg har lest om? Takk igjen Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 opp mot hk så er vet jeg at de nye i7 og i5 prosessorene er sårbar for ram med over 1.65 volt. Det er offisielt ikke anbefalt å bruke ram med over 1.65 volt fra intel sin side ettersom det kan ødelegge cpu. har hørt rykter at det er noe issues med bundle pakken som kommer på medfølgende cd. noe å gjøre med ASUS ACPI. de anbefaler å bare laste ned chipset driverne manuelt fra nettsiden. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16813131365 dette er de eneste tingene jeg har hørt om HKet om du har noe mer spesifikt som jeg kan kikke på ang minne problematikk venligst gi link. GPU messig er det VELDIG stor etterspørsel etter hd5870 siden det som sagt er the SHIZNIZ innen gpu atm. det er nå kommet ut en rekke leverandører av kortene https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?s...&pricemax=0 en del av nettbutikkene avventer nye kort rundt måneds skifte. ( jeg sjekka avventet leveranse dato som er rundt 29 og den 3) er ikke så mange dagene å vente og kortet er verdt det. de rimeligste modellene er gigabyte og sapphire sine. Er ikke noe spes forskjell. Jeg anbefaler å bare vente litt. det er en og annen butikk der ute som har noen 5970 inne men de tar noen hundre lapper over 3k for dem. Er ikke vits å hive på 500 spenn mer bare for å slippe å vente ei uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå