koestera Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hei Skal føre over hele samlingen med dv film til pc og derfra igjen til et NAS som er koblet opp mot ps3 for å se filmene på tv`n i stua. Mitt spørsmål er, bør jeg ta ta vare på .AVI filene etter jeg har komprimert og sent .mpg filene over til NAS serveren. Det blir sinnsyke gigabytes å ta vare på. HVa pleier dere å gjøre? Andre spørsmål, har kjøpt et CAnon HF200 HDV. Har planer om å bare sende filene over til NAS serveren uten å komprimere de noe mer. Er det lurt eller annbefaller dere meg å gjøre noe med de?. Takker på forhånd for gode innspill Endret 28. oktober 2009 av koestera Lenke til kommentar
koestera Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ingen som kan komme med forslag? Skuffa:-( Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Tror ikke du kommer til å angre på å ta vare på AVI-filene. Har de urdigert på bærbare harddiscer. Kunne vært kjekt å kostet på enda en bærbar HDD i som backup for disse igjen, i tilfelle krasj. Eks: hadde en bikkje som gikk bort etter tretten år. Det viste seg at at jeg hadde litt film av bikka på nesten hver kassett, noe jeg aldri trodde jeg kom til å få bruk for. Det ble en ok minne-DVD etter bikkja. Så mitt råd er: Ta vare på alt. Du vet ikke hva du får bruk for etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå