Gå til innhold

Diskusjonstråden for New Super Mario Bros Wii

Morfeo

Anbefalte innlegg

Så at det enda ikke finnes en egen tråd om dette kommende storspillet, er det virkelig bare jeg som er utrolig hypet på å få kloa i det første 2d-mariospillet til konsoll siden 1991 (Super Mario World)? Nintendo skulle fortsatt å nummerere spillene sine, så ville dette enten blitt Super Mario Bros 5 eller 8, alt etter om en tar med 3d-spillene i samme serie som de originale eller ikke (de er jo ganske ulike spill, så gir mening å kalle å starte nummereringen på nytt med Mario64). Uansett: Dette skal kjøpes på release!

##Mod-edit: endret emnetittel##

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tja, jeg har ikke store interessen for dette. Multiplayer på wii er rett og slett en no-go for min del. Spørsmålet da blir om singleplayer-delen kommer til å bli verdt penga...

Lenke til kommentar

Alle previewene på nettet tilsier at spillet er, ganske enkelt et godt gammelt Mariospill om man spiller det alene. Koste du deg med Super Mario 3 til NES eller Super Mario World til SNES kommer du til å kose deg med dette. Og kanskje det beste - takket være superguiden har Nintendo kunnet øke vanskelighetsgraden betraktelig - som det offisielle nintendo-magasinet skrev: "Bare lost levels og siste verden i SMB3 er vanskeligere enn dette" - dette blir bra! Singelplayer som multiplayer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er mange som gir omtrent samme score som IGN, som sier at dette er helt i toppen blant de beste 2d-Mario-spillene, samtidig som de kritiserer spillet får å ta lite sjanser og forsøke lite nytt. Uten å ha spilt spillet, så er dette en kritikk jeg har sympati for. Det er åpenbart at jo flere inspirerte brett vi får, og jo flere innovative gameplaymekanikker, jo bedre. Samtidig så er dette samme side som har Super Mario World, det forrige spillet i denne stilen, på 17 plass på sin top 100 spill-liste noensinne, og om dette spillet er på nivå med det, innovativt eller ikke, så er jo det helt fantastisk om spillet er på nivå med det, etter deres syn, 17de beste spillet noensinne. Og kritikken er også pussig med tanke på scoren til spill som Modern Warfare 2, Halo 3: ODST og Killzone 2. Spill som virkelig alle holder seg til konvensjonene når det gjelder gameplay. Faktisk så vil jeg si at bare det faktum at Nintendo tør å gjøre en så stor utgivelse 2d, er et enormt modig skritt, og i 2009, meget mere innovativt enn enda en fps med akkurat samme historie og gameplay som vi har sett tusen ganger før.

Alt i alt så har nok IGN rett i at spillet kunne vært mer innovativt, men jeg synes de burde vært mer konsekvente i kritikken også av andre sjangre. Uansett er dette fantastisk for oss som vokste opp på sent åtti- og tidlig nittitall, og med dette, og Tales of Monkey Island, så vil jeg faktisk si at 2009 ligger an til å bli det beste spillåret på lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...