007CD Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Må bare nevne det, personlig så går jeg den billige veien for å få mine 4GHz og ytelsen jeg har lyst på. Da mener jeg at jeg hopper over Extreme edition CPUene som oftest og da må HKet i allefall henge med design messig. Om vi danker ut overklokkingen så er P5Q greit nok. Lenke til kommentar
Nvidia-Thomas Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Må bare nevne det, personlig så går jeg den billige veien for å få mine 4GHz og ytelsen jeg har lyst på.Da mener jeg at jeg hopper over Extreme edition CPUene som oftest og da må HKet i allefall henge med design messig. Om vi danker ut overklokkingen så er P5Q greit nok. Feil å velge http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354875 evnt ? Vil det holde en stund ? En annbefaling på et bra men nja rimelig skjermkort. Rund 2500 på skjermkortet også. eller mindre. Endret 28. oktober 2009 av Nvidia-Thomas Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Rampage er det ingenting feil med å velge. Er i toppskiktet den. Og av skjermkort er det vel ATI 5870 som er pop for tida. Og ATI sin 5-serie er jo de eneste på markedet så langt med DirectX 11 støtte. For alt det er verdt... Men da er man jo fort oppe i 2900. Nvidia sin TGX285 holder seg jo ganske godt, og er litt billigere. ATI5850 tror jeg også er et godt valg til rundt 2000. Lenke til kommentar
voffen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er inne på samme tanken selv. Har en E6850, 8800GT skjermkort og 3GB ram på et Abit IP35Pro nå. Driver en del med fotoredigering og FPS spill (veeenter på COD Modern Warfare2!!) Har kjøpt Windows7 og 4GB ram mer (ikke installert) og lurer på om et innkjøp av en Q9550 vil ha en merkbar innvirkning på ytelsen? Eller er oppgraderineg til W7 og totalt 6GB ram nok til at jeg får en bedre flyt i Photoshop-programmene Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Alle monner drar, og fotoredigering eeelsker ram. Jeg er ikke helt sikker på multithreadinga i de forskjellige programmene, men hvertfall Photoshop liker quadcores godt Lenke til kommentar
voffen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Alle monner drar, og fotoredigering eeelsker ram. Jeg er ikke helt sikker på multithreadinga i de forskjellige programmene, men hvertfall Photoshop liker quadcores godt Den e grei. Regner med at jeg hiver inn W7 og rammen så får jeg teste om jeg blir fornøyd. Hvis ikke blir det nok en Q9550 i og med at hovedkortet støtter den med ny Bios. 2 spørgesmål til: - Må jeg installere Windows på nytt ved bytte av cpu? Har alltid byttet cpu, hovedkort og satt inn ny harddisk på tidligere oppgraderinger. - Har kjøpt en OEM versjon av W7; det er hovedkortet den låser seg til eller jeg vil også få problemer med å sette inn en ny cpu? Endret 29. oktober 2009 av voffen Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er ikke helt sikker enda på hvordan Win7 stiller seg til hardware bytter. Men det værste som kan skje er en telefon til M$ for re-aktivering av OS. Å bytte cpu eller det meste annnet er ikke noe problem med Win7 i utgangspunktet. Jeg byttet det meste (hovedkort, cpu, lydkort og trådløst nettverkskort) for litt over ei uke sia og alt startet opp helt fint uten reinstalering. Dette ble gjort fordi jeg var litt utålmodig. Nye disker var på vei, og jeg skulle reinstallere på de, men KAN jo ikke la hardware ligge urørt så lenge i boksen Lenke til kommentar
voffen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Nei for all del, dingsene kan jo bli gamle og ubrukelige :!: Derfor er jeg litt gretten, pakken fra Netshop er ikke sendt ennå... OG rammen fra Datakjeden har brått fått ETA 1.12. (var 2 på fjernlager ved bestilling) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå