HulkHaugen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg planlegger nå opptil et par år frem i tid, når jeg skal bygge et elegant mediaoppsett i stuen i mitt nye hjem. Opplegget går ut på å ha receiver og htpc i naborommet, og kun ha en diskret og kamuflert ir-receiver (eller to) i stuen, og styre både receiver volum og pc, signaler gjennom denne med en fjernkontroll. Det enkleste vil være om jeg har mulighet til å koble htpc til receiver, slik at denne klarer å justere volumen på denne. Alternativt her jeg sett for meg å lodde ifra ir receiver inne i reciveren og skjøte denne frem til stuen, men det er jo ikke førstevalget i en splitter ny og antageligvis kostbar hifi-komponent... Det er vanskelig å google dette da receiver er det samme for forsterker og mottaker, og hvis jeg googler etter connect htpc to recievier/amplifier så får jeg bare instrukser på kobling av spdif/hdmi etc... Janskje det er kreativiteten min det står på? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Lang vei og gå for og få vann fra elven. Google IR repeater så ser du nok det du skal ha. Bruker du windows mediacenter og kjøper microsoft sin MediaCenter fjernkontroll så får du med IR repeatere også. AKIRA Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Takk for den, den så jo fiffig og grei ut. Kanskje litt stor den mottakeren, men det skal jeg kunne leve med =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå