Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

maks databushastighet, større enn 1333MHz?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på et MSI p7n Platinum med en Core2duo E8500. Har også to ekemplarer av dette settet med ram.

Jeg er ganske fresh når det gjelder overklokking og har lest en del om temaet. Jeg er da interessert i å klokke prosessoren. Multiplikatoren går ikke høyere enn 9.5, der den står som default, så da er det bare en mulighet som gjenstår. FSB clock er satt som standard til 1333 MHz, så det jeg gjør er vel egentlig å øke denne forsiktig? Før jeg i det hele tatt begynner er det noe jeg vil ha klarhet i:

Under hovedkortspesifikasjonene hos komplett.no står det:

-Maks. databushastighet 1333 MHz

Er det noe jeg missforstår eller? Jeg vil nødig gå over 1333 MHz hvis hovedkortet ikke er med på dansen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der "max databus 1333MHz" er for default. Det vil si at hovedkortet ikke har støtte for 1600MHz prosessorer (Og de er det heller ikke så mange av at det gjør noe... blør i lommeboka gjør det også)

Det stemmer at du må øke fsb for å overklokke. Det vil etterhvert som denne øker bli mage ting å ta hensyn til, og det å nå en ønsket overklokk er ikke gjort i en håndvending. For deretter å få denne overklokken stabil krever en god del tålmodighet og testing. Veldig tilfredsstillende når man har kommet i mål da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...