Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Yamaha DT 125


eb-ppl

Anbefalte innlegg

Hei ! Driver og skal kjøpe en DT 125 r/x .

Har funnet en 2005 modell , som ser strøken ut . Men km standen skremmer meg. Hele 40 000 km.

Første eier var en gammel mann , som har brukt den som langkjøring. Som står for 2/3 av km standen. de 2 siste årene har en ung person brukt den.

 

Stempel ble byttet i vinter. Bakdekk, kjede, drev og bremseklosser er nesten akkurat blitt byttet.

 

Vil det bli et dumt kjøp?

 

Mvh EB

Endret av eb-ppl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noe vil bli et dumt kjøp finner man sjeldent ut før et par uker etter man har kjøpt det. Det er vertfall min erfaring. Når det er sagt trenger ikke høy km stand ha så mye og si så lenge den har fått det vedlikeholdet den skal osv. og ikke blitt veldig herjekjørt.

 

Har selv hatt en dt 125, den hadde 20000 på tellern når jeg kjøpte den og 30000 når jeg solgte den. Jeg overhalte hele motoren en gang pågrunn av at rådelageret skjærte seg, men alt i alt en robust sykkel som tålte å bli brukt ordentlig.

 

Jeg ville sett på den i vertfall, er det ingen ulyder og sykkel virker ålreit kan det hende det blir et bra kjøp og. Hvis den hovedsakelig er brukt til langkjøring er jo det bra for motoren også.

 

Dt'n er i vertfall en bra maskin jeg kan gå god for ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...