vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hei! er ute etter tips til nye serier da jeg nettopp så ferdig Chobits og nå ikke har peil hva neste blir liker godt sjangeren seinen (http://en.wikipedia.org/wiki/Seinen) gjerne litt sånn slapstick og classic nosebleed, men liker også litt sånn hardcore og litt mecha har sett: Neon Genesis Evangelion Samurai Champloo Cowboy bebop Chobits Black Lagoon Fruits Basket Love Hina Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan Girls bravo Girl meets girl Ouran Host Club og et par andre men husker ikke navnet i farta er IKKE ute etter serier på en haug av episoder som naruto Har sjekket ut Death Note og Ghost In A Shell, men syntes ikke de var noe så bra som alle sier ... Endret 5. desember 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Bleach {mulig litt for mange episoder?} Girls Bravo {slapstick og classic nosebleed} Elfen Lied {Hardcore} Girl Meets Girl {slapstick og classic nosebleed} InuYasha {mulig litt for mange episoder?} Lite Edit: Det er også en meget bra Anime serie jeg dessverre ikke husker navnet på, men mulig noen her vet det om de kjenner igjen forklaringen. Serien vil jeg si er en blanding av Girls Bravo og Love Hina. Tegne stilen minner veldig om Love Hina, så det kan godt mulig være at samme person har en finger med i denne serien også. Det hele starter med en ung gutt, jeg vil si tidlig i tenårene som er på vei for å besøke sin bestefar eller bestemor som bor i en herskapsbolig. Når han kommer frem viser det seg at bestefar/bestemor har dratt, men at han vil bli tatt vare på tjenestepikene eller maids som det er mer kjent som i anime verdenen. Det viser seg at bestefar/bestemor har over 1000 maids løpende rundt i denne herskapsboligen, og alle vil gjøre en bedre jobb enn den andre. Den stakkars gutten som bare skulle besøke sin bestefar/bestemor er svært nervøs i nærheten av damer, og får utslett og glemmer å puste. Når de maidsene så krangler om å stelle den stakkers gutten, og det ofte på de mest pinlige situasjoner er humoren ikke langt unna. De der maidsene dukker tilsynelatende opp av intet også, og ofte på plasser en tenåringsgutt helst vil være alene. Stakkars gutten sitter på toalettet og gjør nummer 2, før det helt plutselig står et dusin maids inne på toalettet med ham og krangler over toalettrullen for hvem som skal tørke ham i "akterspeilet". Han skal roe seg ned fra mas og tjas med et avslappende bad, da badekaret ut av intet er overfylt med maids som krangler over hvem som skal vaske ham. Kort fortalt så får han ikke gjøre noe, absolutt ingenting grunnet at disse maidsene skal gjøre alt for ham. I en episode strøk han også på en viktig prøve på skolen grunnet juksing, det var da noen av disse maidsene som ville gjøre prøven hans for ham. Jeg føler meg litt sadistisk. Men lattermusklene mine fikk seg god trening når jeg så denne serien. Endret 27. oktober 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) TAKK! ser bra ut det her... har hørt om den du beskriver men husker ikke navnet selv... om du kommer på det så bare post! Endret 27. oktober 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Kanskje Ergo Proxy eller Ghost in the Shell kan være noe for deg? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 er ute etter tips til nye serier... er IKKE ute etter serier på en haug av episoder som naruto.... Har sjekket ut Death Note og Ghost In A Shell, men syntes ikke de var noe så bra som alle sier... Bleach {mulig litt for mange episoder?}InuYasha {mulig litt for mange episoder?} Kanskje Ergo Proxy eller Ghost in the Shell kan være noe for deg? Bra jobba folkens Jeg anbefaler: Sword of a Stranger (Film) - Action, men ikke sammenlign med Naruto =P Higashi no Eden - 11 episoder - Thriller? School Days - 12 episoder - psyko Spice and Wolf - 13 episoder - drama Amaenaide Yo! - 12 episoder - slapstick? ble for mye for meg, men kanskje du vil like den Usikker på om du liker romance/drama serien så mye. Men hver av seriene jeg nevnte har sin egen vri på dette punktet. Dette gjelder da de 3 siste hovedsaklig. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Haha, så kun listen og hoppet over resten Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 ugh.. ffs. kenichi-san ftw.=P btw, trådstarter; førsteposten din strider mot seg selv=P quote fra meg 2 tråder ned i forumet code geass, casshern sins, gunslinger girl, yomigaeru sora texhnolyze monster ergo proxy baccano av de er nok geass og monster way for lange=P baccano er litt slapstick, og mye win. ergo proxy er rather depressing. mye win. texhnolyze er.. um.. psyko i guess yomigaeru sora er drama. gunslinger girl er drama, men mer slice of life. casshern er um.. idk.. bra. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 åj.. jeg var sikker på at jeg hadde nevnt xam'd.. vel, se bounen no xam'd også. og +1 på higashi no eden Lenke til kommentar
peryy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Green Green TV, kort serie (nosebleed) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 laster ned girl meets girl og girls bravo... leste litt om plottet, og det virka bra... Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Trigun Start forøvrig med Ghost in the shell filmen (orginalen). Det var først da jeg ble hektet på serien. Endret 28. oktober 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 nesten sett ferdig girl meets girl nå... den var ikke dum! none som har flere sånn så bring em on Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Cromartie High School! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 ser på girls bravo nå... det var saker ja Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei. Jeg trenger også anbefalinger. Er storfan av Naruto og har vært innom bleach en tur uten å like det spesielt godt. Jeg er fan av slossingen disse seriene pleier å prestere med, men jeg kan ikke fordra denne "anime-humoren" som til tider dukker opp i Naruto og Bleach. Jeg vil ha en serie som er litt mer "voksen" og med realistisk utvikling av karakterene. Er det noen som vet om noe jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hva med alle forslagene som står over? ta en titt Bounen no Xam'd og Baccno. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå