Nessosin Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hei. Ny her, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med valg av kamera. Trenger ikke noe proft utstyr, men vil jo selvfølgelig ha noe som tar bra bilder. Har for øyeblikket muligheten til å få et nytt Panasonic Lumix DMC-FX150 til en veldig god pris, vil dette være et bra kamera for meg? Det mest negative jeg kunne finne om det var den optiske zoomen på "bare" 3,6. Egentlig hadde jeg tenkt å gå for noe billigere enn dette, som for eksempel de mindre Canon Ixus-modellene til rundt 2000, så lurer på hvilke forskjeller det er. Prioriteringer: - Lett å ta gode bilder i de fleste situasjoner (feks om natten) - Praktisk å ta med seg Ellers skader det selvsagt ikke med ekstra funksjoner, og vil helst ikke ha et som er beregnet kun for nybegynnere. Setter pris på all hjelp Endret 26. oktober 2009 av Nessosin Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Dersom du er på utkikk etter kamera i 2000 kroners klassen, hadde jeg vurdert TZ6 i Panasonics Lumix-serie. Har selv ett TZ5 og bruker regelmessig ett TZ7 og kan anbefale disse på det varmeste! Optikken (leica - vidvinkel ) og byggekvaliteten er virkelig fabelaktig til denne prisen ( hever seg over mange ordinære ikke-superzoom kompaktkameraer ) Jeg kjøpte mitt til nærmere 4000,-, men har aldri vært i tvil om at det er ett av de bedre kjøpene jeg har gjort! Praktisk: forøvrig ikke så mye større enn vanlige kompaktkameraer, og kompenserer uansett med fabelaktig kvalitet Forøvrig 10x optisk zoom. AI funksjonen gir svært gode bilder med automatikk ( samtidig som du kan stille inn ISO, lukketid etc. selv dersom du ønsker dette ) Endret 26. oktober 2009 av Star Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå