skrammefjes Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 hei. jeg har 2 hus på en gård å vil ha trådløst nett i begge disse husa. i det ene huset står modemet og en router. jeg vil helst ha trådløs forbindelse mellom husene. jeg vet hvordan jeg skal sette opp trådløs antenne i det huset hvor routeren står men jeg er litt mer usikker i det huset som skal ta i mot signaler fra det første huset. må jeg ha 2 acsesspoints der med hver sin antenne? (en som tar i mot signalet og sender det til det andre acsesspointet som sender rundt i huset) eller kan jeg bruke en rangeekstender med 2 antenner? en til å ta i mot fra det ene huset og en til og sende lokalt i det andre huset? hvor får jeg i så fall tak i dette og hva er prisen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Fri sikt mellom husene er et krav hvis du skal ha trådløse signaler frem. Sjekk http://signalforsterker.no/ Mye bra utstyr, og Even har god peiling på å tenke ut løsninger. Når det er sagt kan du sikkert få tak i ting litt billigere, men neppe her til lands. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Avstand? Fri sikt mellom hus? Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 det er ikke veldig langt mellom husene og det er fri sikt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du kan jo bare sette opp en repeater som denne: http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=113184 Siden jeg fremdeles ikke aner avstanden, så er det vanskelig å si noe om antenner. :-) Inntil ca 50M vil jeg anta at det kan holde å sette router og repeater i vindu med fri sikt mellom uten ekstra antenner. Lenke til kommentar
skrammefjes Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 kan prøve det.. tror jeg har en liggende. er ca 60meter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå