Gå til innhold

Kvalitetsforskjeller på CD-R

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg nytt digitalkamera fra Multicom, & tenker på å slenge med noen CD-R i samme slengen. Er det stor kvalitetsforskjell fra merke til merke? Tenker på om Verbatim er verd så mye mer som det koster. Ser at dem også har spindel med 50 Plextor-plater, kvaliteten på disse er...??

Erfaringer med multicom, gode/dårlige ønskes også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være store kvalitetsforskjeller på CD-r plater. Selv har jeg hatt store problemer med plater fra MMORE som var produsert av Moser Baer Men det kommer også an på cd-brenneren om den liker platene eller ikke, noen cd-brennere er mer "tolerante" enn andre.

Plextor har jeg veldig gode erfaringer med, de Plextor platene jeg har kjøpt er produsert av Taiyo Yuden som er kjent for å lage plater av meget god kvalitet. Verbatim har jeg blandede erfaringer med, disse platene kan ofte komme fra ulike produsenter, noen ganger er man heldig, andre ganger ikke...

Lenke til kommentar
Skal bestille meg nytt digitalkamera fra Multicom, & tenker på å slenge med noen CD-R i samme slengen. Er det stor kvalitetsforskjell fra merke til merke? Tenker på om Verbatim er verd så mye mer som det koster. Ser at dem også har spindel med 50 Plextor-plater, kvaliteten på disse er...??  

Husk at gode plater, fungerer om 10 år. En dårlig plate kan f.eks. være vanskelig å lese etter noen måneder..

Lenke til kommentar

Husk at gode plater, fungerer om 10 år. En dårlig plate kan f.eks. være vanskelig å lese etter noen måneder..

er vel litt overdrevet, dårlige plater blir ripet lett, kvalitetsplater tåler mer

Lenke til kommentar

Min erfaring er at dårlige plater lett mister store skall fra reflektor lakken oppe på toppen, sitter liksom ikke skikkelig og er sprøere enn den lakken man finner på plater som gjerne kan bli med ut på tur i lomma og fungere fint etterpå, kjøp ikke billige plater i ruller med 100 o.l.

Hadde ett parti med smartbuy i slimcase billige og jævla bra....

Lenke til kommentar

er vel litt overdrevet, dårlige plater blir ripet lett, kvalitetsplater tåler mer

Ja, det var satt litt på kanten. Men jeg snakker ikke om riper altså. Jeg har hatt en CD med mp3, som ikke har vært ute av coveret siden jeg brant den, dvs. 11 måneder. Og den var umulig å lese.

Verbatim har vel livstidsgaranti på sine plater. Man får som regel det man betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...