djgudleif Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Hei, er lenge siden jeg har lagd ferdig noe i det hele tatt. Så det er mulig jeg er litt ute av gamet når det gjelder låtoppbygging, men jeg håper jeg har klart å få til andre aspekter ved låta ganske greit. Jeg hadde tenkt å lage noe mer elektronisk musikk til et spill jeg og en kamerat lager, men det kom mer og mer over på trance. Så jeg prøvde å lage en liten trancelåt av det: Du kan høre den her: http://www.youtube.com/watch?v=MKiaIfC7lmA BTW, jeg orker ikke å gjøre noe seriøst ut av artistnavnet akuratt nå... Bare kritiser i vei, det er sånt jeg blir bedre av! Men gjerne si om det er noe du liker ved låta også. Hvis det er noe jeg skal kritisere meg selv for er det vel at jeg ikke har fått til noe skikkelig egen sound, men jaja, det funker vel for de ørene som ikke har hørt reFX Nexus alt for mye. Det er vel den eneste VST-en jeg har brukt i denne låta. Hvis noen har noen andre VST er det bare å anbefale i vei! Bruker FL-studio. EDIT: Har forandret litt på den. Endret 30. oktober 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Låta har en bra melodi men det blir for plett og simpelt. Du har ihvertfall noe du kan jobbe videre med. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Skjønner hva du mener! Har tenkt litt over kritikken jeg har fått her og andre steder, og endra litt på den. Om det blir mindre plett og simpelt vet jeg ikke. Men det er vel sånn i starten når man begynner å lage musikk igjen etter en pause, man vil ikke prøve så mye nytt, men heller friske opp. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Gratis vst som jeg anbefaler er synth1, helt syk bra. Du finner ikke maken til en vst med så mange muligheter. Men du får sjelden 100% den lyden du vil ha med en vst, så kjør det gjennom effekter. En god reverb er ambience Til selve låta, høres bedre ut men lydene er veldig standard men det jeg reagerte mest på var at kicket ble nesten helt borte under melodipartiet, hva har skjedd? Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Til selve låta, høres bedre ut men lydene er veldig standard men det jeg reagerte mest på var at kicket ble nesten helt borte under melodipartiet, hva har skjedd? Det er noe som typisk skjer når man bruker FL studio. Det finnes måter å løse det på, men det innebærer litt ekstra pes Jeg synes denne låta var ganske kul, liker kicken du har brukt. Ellers synes jeg "layeren" du bruker fungerer veldig bra. Hvis du er interessert i andre VST'er, er z3ta+ en meget bra en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå