Tørriss Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) God dag godtfolk! Jeg er en kar på litt over 25 år som har hatt plager med kløende hodebunn i ca ett år nå. Kløen er hovedsaklig på toppen av hodet fra bak panneluggen til toppen av issen, men også til tider bak i nakken. Det hender også at jeg får små ekstra kløende kuler i hodebunnen, spesielt på oversiden av hodet. Dette har egentlig vært en relativt mild plage for meg, men de siste månedene har jeg begynt å merke hårtap spesielt på toppen av hodet mellom panneluggen og issen slik at jeg begynner å bli relativt tynnhåret der, men dog ikke sjenerende mye enda. Det er godt mulig håret mitt begynner å gi etter og at jeg rett og slett blir flintskallet som de fleste andre menn, men jeg har en følelse av at dette kan ha en sammenheng med kløen i hodebunnen og vil helst finne ut av dette slik at det forhåpentligvis stopper. Bruker forøvrig caps mens jeg er på jobb, hvis det skulle være relevant. Kan dette ha en sammenheng eller må jeg forberede meg på å kjøpe barbermaskin og leve ett ellers hårfattig liv? Endret 16. november 2009 av tørriss Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Mister du håret fordi du klør deg mye i hodebunnen, tror du? Har du prøvd å bytte sjampo og balsam, da? Noen kan jo faktisk tørke ut hodebunnen. Det finnes også litt mer intensive hårkurer man kan ta for å gjøre hodebunnen mindre irritert. Hodebunnsmassasje også, det skal visst få i gang blodsirkulasjonen der oppe. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Mister du håret fordi du klør deg mye i hodebunnen, tror du? Har du prøvd å bytte sjampo og balsam, da? Noen kan jo faktisk tørke ut hodebunnen. Det finnes også litt mer intensive hårkurer man kan ta for å gjøre hodebunnen mindre irritert. Hodebunnsmassasje også, det skal visst få i gang blodsirkulasjonen der oppe. Takker for svar først og fremst! Jeg prøver mitt ytterste å unngå å klø meg i hodebunnen når det er som verst, men hender jeg må frempå med pekefingeren litt. Det merkelige er at jeg ikke merker noe merkbart håravfall i form av at jeg mister mye hår, men jeg blir definitivt tynnere i håret bak panneluggen, såpass at det nesten er problemer med å dekke til hodebunnen med det jeg har. Tror jeg nok må ta meg en tur til fastlegen uansett for å få noe navn på spesialshampo eller noe lignende, men tips mottas absolutt med takk! Glemte også å nevne at jeg har noe lignende kløende utslett på bena også, der mangler jeg faktisk hår rundt områdene der det klør. Mulig at jeg har klødd det vekk der siden jeg ikke er like varsom med å klø meg der! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvis det er et utslett du har andre steder på kroppen også, kan det jo godt være eksem du sliter med? Det vil jo legen din uansett se, da. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det kan være flere ting, men høyst sannsynlig har du svært tørr hodebunn/eksem eller noe utslett. Om du bruker billig-shampo ala dubbeldusj, så vil ikke det hjelpe på problemet heller tvert i mot. Det finnes mange shampoer som høyst sannsynlig kan hjelpe deg både med kløen og eventuelle hudplager. De er riktig nok litt dyrere. Frisører har mye peiling på sånt så spør der. Ellers kan du selvfølgelig spørre fastlegen din som du sier. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvis du mistenker shamooen så kan du teste Dead sea spa magik sin mineral shampoo. Endte opp med den etter å ha testet en hel haug med shapooer, også fra frisører. Du har ingen hudproblemer ellers ? Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Det kan være flere ting, men høyst sannsynlig har du svært tørr hodebunn/eksem eller noe utslett. Om du bruker billig-shampo ala dubbeldusj, så vil ikke det hjelpe på problemet heller tvert i mot. Det finnes mange shampoer som høyst sannsynlig kan hjelpe deg både med kløen og eventuelle hudplager. De er riktig nok litt dyrere. Frisører har mye peiling på sånt så spør der. Ellers kan du selvfølgelig spørre fastlegen din som du sier. Det med utslett/eksem er faktisk det jeg har hatt mistanke om selv, det har bare egentlig ikke plaget meg nok frem til jeg la merke til at jeg ble merkbart mer tynnhåret (Forhåpentligvis pga det). Jeg er faktisk skyldig i å bruke både Dobbeldusj og first price Shampo, noe jeg definitivt ikke ville skrytet av til frisøren akkurat Det finnes nok mer enn nok med spesialshampoer til over 200 lappen på apoteket, må nok ta meg en tur dit. Litt skeptisk til å spørre en frisør siden jeg har erfaring med at de nesten alltid skal prakke på deg de dyreste produktene de har (Bare se på den OneCall reklama på tv ) Fastlegen er nok det beste alternativet så langt! Takker! Hvis du mistenker shamooen så kan du teste Dead sea spa magik sin mineral shampoo. Endte opp med den etter å ha testet en hel haug med shapooer, også fra frisører. Du har ingen hudproblemer ellers ? Den sjampoen der fortjener en premie for mest oppfinnsomme navn, det skal den ha. Men den skal oppsøkes og sjekkes ut, takker! Forutenom det jeg nevnte lenger oppe om at jeg har kløe og kuler/sår på bena så har jeg ingen øvrige hudproblemer som jeg vet om (Bortsett fra at jeg er bleik ). Leste litt rundt på nettet og fant ut at det kan være at sengetøyet er problemet, spesielt pga at jeg er dårlig til å skifte det ofte nok. Om det er grunnen ti lat jeg har kløende hodebunn er nok litt vanskeligere å si! Lenke til kommentar
cFc Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg brukte fungoral mot en hodebunn som var veldig irritert, og det funket veldig fint. Finnes på apoteket Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Mornings! Var en tur hos fastlegen idag og fikk såvidt forklart meg før jeg ble kastet ut igjen, men presterte å få resept på noen B-vitaminer og en liten flaske med Diprosalic Liniment som jeg skal smøre i hodebunnen. problemet her er at jeg rett og slett har glemt hva legen sa jeg skulle gjøre med den. Prøver å huske om han sa jeg skulle påføre den og vente minst en time før jeg dusjer(valgfritt), eller påføre den og måtte nødt til å vaske hodebunnen en time etterpå. Noen som har erfaring med dette legemiddelet? Takker, prøver å unngå å ringe han tilbake og spørre Lenke til kommentar
Gjest Guest_sand_* Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Mornings! Var en tur hos fastlegen idag og fikk såvidt forklart meg før jeg ble kastet ut igjen, men presterte å få resept på noen B-vitaminer og en liten flaske med Diprosalic Liniment som jeg skal smøre i hodebunnen. problemet her er at jeg rett og slett har glemt hva legen sa jeg skulle gjøre med den. Prøver å huske om han sa jeg skulle påføre den og vente minst en time før jeg dusjer(valgfritt), eller påføre den og måtte nødt til å vaske hodebunnen en time etterpå. Noen som har erfaring med dette legemiddelet? Takker, prøver å unngå å ringe han tilbake og spørre jeg har nøyaktig samme problem som du beskriver, og jeg var hos lege også fikk resept på Diprosalic Liniment og jeg kan fortelle deg at dette lege midlet funker fint for meg ingen bivirkning og det stoppa å klø bae etter 3-4 dager fra førstebruk. såå det er garantert trygg product. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Har mykje same problem eg óg, eller hadde iallefall. Frisøren min såg at det var noko eksemliknande. Iallefall raudt og irritert. Så eg prøvde Dexem. Fullførte ikkje behandlingen dog, men no er det uansett mykje betre. Billigsjampo er ikkje vegen å gå, og eg veit at eg t.d i fjeset ikkje kan nytte sterk såpe. Då får eg lett utslett. Blei anbefalt å nytte intimvask i håret, så det kan vere ein idé. Men eg ville ikkje lukte nyvaska kuk heller, så eg stod over den siste der. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg skal teste intimvask for den tørre hodebunnen min Lenke til kommentar
Gjest Remi Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 God dag godtfolk! Jeg er en kar på litt over 25 år som har hatt plager med kløende hodebunn i ca ett år nå. Kløen er hovedsaklig på toppen av hodet fra bak panneluggen til toppen av issen, men også til tider bak i nakken. Det hender også at jeg får små ekstra kløende kuler i hodebunnen, spesielt på oversiden av hodet. Dette har egentlig vært en relativt mild plage for meg, men de siste månedene har jeg begynt å merke hårtap spesielt på toppen av hodet mellom panneluggen og issen slik at jeg begynner å bli relativt tynnhåret der, men dog ikke sjenerende mye enda. Det er godt mulig håret mitt begynner å gi etter og at jeg rett og slett blir flintskallet som de fleste andre menn, men jeg har en følelse av at dette kan ha en sammenheng med kløen i hodebunnen og vil helst finne ut av dette slik at det forhåpentligvis stopper. Bruker forøvrig caps mens jeg er på jobb, hvis det skulle være relevant. Kan dette ha en sammenheng eller må jeg forberede meg på å kjøpe barbermaskin og leve ett ellers hårfattig liv? Lenke til kommentar
Gjest Remi Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hei på deg 25 år!! jeg er en mann på 45 og jeg har brukt det samme som deg i over 2 år nå og jeg har ikke merket noe tap av hår i området jeg er plaget i nemlig på venstre side over øret! Jeg begynte å bli tynn i håret omtrent på din alder å da hadde jeg ikke disse "plagene/kløen " Så du må nok innse at det er den mulige arvefaktoren som setter inn selv om du bare er 25, men trøst deg med at damene synes det er både sjarmerende samtidig som man fremstår som en mer voksen person,så ikke vær redd for å bruke diprosalic men i små mender som bruksanv.sier IKKE DYNK sveisen Ha en fin dag!! Remi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå