Zlatan92 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) ..og jeg lurer på 3 ting, som jeg håper noen kan svare meg på: 1) Jeg skal ha trafikalt grunnkurs m/mørkevisning. Etter at jeg har utført dette, er jeg HELT ferdig med grunnkurs? (Altså uten mørkevisning osv er med på det?) Her er beskrivelsen: 27.10. 1700-2030 Innledning og grunnleggende forståelse 29.10. 1700-2000 Mennesket i trafikken 03.11. 1700-2000 Øvingskjøring og kjøreerfaring 05.11. 1700-2030 Førstehjelp og oppsumering Avtales Avtales Mørkevisning 2) Jeg føler at jeg kan kjøre ok. Det jeg har tenkt å gjøre er å besille pakkepris, anbefaler dere meg da å bestille noe lignende; 8 kjøretimer 2 Veiledningstimer Sikkerhetskurs på bane Sikkerhetskurs på vei Førerprøve Pris: Kr. 16.500,- 3) Er forskjellen mellom veiledningstimer og kjøretimer at kjørelæreren lærer meg å kjøre, mens i kjøretimer så er det jeg som kjører? På forhånd takk. Endret 26. oktober 2009 av Zlatan92 Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) asasdsad Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) du kan ikke øvelseskjøre uten fullført grunnkurs, så du skulle vært kastet i arresten for lenge siden. (nei men seriøst, du kunne fått utsettelse på lappen for leenge siden) Sorry mc, men i hjemlandet mitt der jeg var i sommerferien, så er det ikke samme lover og regler for å kjøre en bil som her i Norge med en som har hatt lappen i over 5 år. Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig! Endret 26. oktober 2009 av Zlatan92 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Føreropplæringen er delt opp i fire trinn. 1) Trafikalt grunnkurs, den er du ferdig med når du har hatt teoritimene, pluss førstehjelp og mørkekjøring. 2) Grunnleggende opplæring - da er hovedfokuset å lære å kjøre en bil rent teknisk. Du sier du allerede kan kjøre, så denne fasen er du nok antagelig ganske kjapt ferdig med. 3) Trafikal del, da skal du lære å følge trafikkreglene og ta hensyn til trafikken rundt deg. 4) Avsluttende del - den siste finpussen. Hensikten med veiledningstimer, og grunnen til at jeg ramser opp trinnene, er at de skal brukes til å avgjøre sammen med kjørelæreren når du er klar til neste trinn (altså de skal være mellom trinn 2 og 3, og 3 og 4). Da kjører du først som normalt, så snakker dere sammen om hvorvidt du består målene for trinnet du er på. Endret 27. oktober 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå