Gå til innhold

Har trafikalt gk. i morgen..

Zlatan92

Anbefalte innlegg

..og jeg lurer på 3 ting, som jeg håper noen kan svare meg på:

1) Jeg skal ha trafikalt grunnkurs m/mørkevisning. Etter at jeg har utført dette, er jeg HELT ferdig med grunnkurs?

(Altså uten mørkevisning osv er med på det?)

Her er beskrivelsen:

27.10. 1700-2030 Innledning og grunnleggende forståelse

29.10. 1700-2000 Mennesket i trafikken

03.11. 1700-2000 Øvingskjøring og kjøreerfaring

05.11. 1700-2030 Førstehjelp og oppsumering

Avtales Avtales Mørkevisning

2) Jeg føler at jeg kan kjøre ok. Det jeg har tenkt å gjøre er å besille pakkepris, anbefaler dere meg da å bestille noe lignende;

8 kjøretimer

2 Veiledningstimer

Sikkerhetskurs på bane

Sikkerhetskurs på vei

Førerprøve

Pris: Kr. 16.500,-

3) Er forskjellen mellom veiledningstimer og kjøretimer at kjørelæreren lærer meg å kjøre, mens i kjøretimer så er det jeg som kjører?

På forhånd takk. :)

Endret av Zlatan92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan ikke øvelseskjøre uten fullført grunnkurs, så du skulle vært kastet i arresten for lenge siden. (nei men seriøst, du kunne fått utsettelse på lappen for leenge siden)

Sorry mc, men i hjemlandet mitt der jeg var i sommerferien, så er det ikke samme lover og regler for å kjøre en bil som her i Norge med en som har hatt lappen i over 5 år. Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig!

Endret av Zlatan92
Lenke til kommentar

Føreropplæringen er delt opp i fire trinn.

1) Trafikalt grunnkurs, den er du ferdig med når du har hatt teoritimene, pluss førstehjelp og mørkekjøring.

2) Grunnleggende opplæring - da er hovedfokuset å lære å kjøre en bil rent teknisk. Du sier du allerede kan kjøre, så denne fasen er du nok antagelig ganske kjapt ferdig med.

3) Trafikal del, da skal du lære å følge trafikkreglene og ta hensyn til trafikken rundt deg.

4) Avsluttende del - den siste finpussen.

Hensikten med veiledningstimer, og grunnen til at jeg ramser opp trinnene, er at de skal brukes til å avgjøre sammen med kjørelæreren når du er klar til neste trinn (altså de skal være mellom trinn 2 og 3, og 3 og 4). Da kjører du først som normalt, så snakker dere sammen om hvorvidt du består målene for trinnet du er på.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...