NorvegianDad Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg har nå kjøpt meg en gammel campingbil (1989 mod), men var ikke helt fornøyd med motoren, den er nå en 2.0L bensin og bruker altfor mye bensin i tillegg at den var altfor treg i oppoverbakkene Jeg vurderer å bygge den om til diesel. Det jeg er interresert i er å finne en 2.5L turbodiesel som kan passe inn i denne bilen, tenker da å kjøpe en bil så jeg får med alt tilbehør. Tanken er å kjøpe inn fra england, tyskland eller sverige. Men noen som har noen gode sider jeg kan lete på? jeg har vært litt inne på www.motors.co.uk men skulle gjerne hatt noen flere alternativer. Jeg er utelukker ikke muligheten for en eventuell gassmotor heller. Jeg har aldri byttet motor i en bil før, jeg har byttet ting som reimer, dynamo, drivaksling og vannpumpe. Jeg vet at det kommer til å bli vanskelig, men skal se om jeg finner en Haynes håndbok e.l + at jeg satser på litt hjelp fra gamlingen som har litt peiling. Noen tips? Endret 26. oktober 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Biler fra england har som oftest alt "omvendt", også i motor-rommet, så det tror jeg at jeg hadde droppet var jeg deg. Du må også søke BT om motorbytte, samt sjekke hva du MÅ ha for å få det godkjent. mobile.de er en fin side med masse bruktbiler Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Off, ja i England er jo alt omvendt ja, det kan sikkert skape litt trøbbel, hadde jeg ikke tenkt på Men er virkelig motoren spesialbygget for engelske biler da? Men england er ikke førstepri og lete heller, blir vel mest tyskland men fant få nettsteder å lete på + at tysken min er ikke helt god heller. Men linken skal absolutt sjekkes ut Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Off, ja i England er jo alt omvendt ja, det kan sikkert skape litt trøbbel, hadde jeg ikke tenkt på Men er virkelig motoren spesialbygget for engelske biler da? Hva slags bil er det? Motoren er ikke spesialbyggd men det kan være forskjeller i manifolder, servopumper o.l. Skal du gjøre en slik jobb bør du ha en komplett delebil, det er ofte mye som er ulikt. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 http://www.nbfbildeler.no/ og http://www.bildelsbasen.se/ er fine steder å starte jakten Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Takk for tips folkens! Ja, planen er å kjøpe en komplett delebil. Campingbilen er en Knaus 89 mod med en citroen motor C 25 E, det er ikke servo på den. De motorene jeg nå er på jakt etter er enten C 25 D eller Peugeot J 5 foreløpig, siden disse skal passe til bilen. Fikk høre at Citroen jumper motorer også skal passe, men har ikke fått det skikkelig bekreftet enda. Skal se om jeg kan ta en tur til et merkeverksted og høre om de vet noe. Edit: fant faktisk noe brukbart i nfbbildeler.no Endret 28. oktober 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå