Gå til innhold

[løst][Løst]Økning av maksstørrelse på filvedlegg.

Anbefalte innlegg

Lagringsplassen for den enkelte ble utvidet til 1GB for litt over en uke siden. Den maksimale størrelsen for hver enkelt opplasting er derimot fortsatt på 2 MB. Jeg ønsker å fremme et ønske her om at den maksimale størrelsen på en opplasting kan økes betraktelig, gjerne helt opp til 1GB først som sist.

Jeg ønsker å begrunne dette med følgende.

Linkråte er et problem, og den nye økningen av vedleggplassen har uten tvil forminsket risikoen for dette for den andelen av brukere som hadde brukt opp sin vedleggplass på 50 MB før den nye oppjusteringen. Jeg mener at det er i forumets interesse at alle filer som komplimenterer et innlegg bør ligge på forumets servere. Dette fordi man da er garantert at alle vedlegg alltid vil følge innlegget, og linkråte for vedlegg blir i praksis eliminert.

Det hadde forøvrig vert fint om en eventuelt justering hadde funnet sted før desember, da jeg sitter med et markant behov for å få utnyttet den nye vedleggplassen innen den tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Dette er gode nyheter for forumet! Jeg tror mange kommer til å sette pris på de nye mulighetene denne økningen medfører, men kanskje spesielt kjærkomment er det nok for dem som er aktive i kategoriene som omhandler egenprodusert kultur. På lengre sikt er jeg overbevist om at dette kan bidra til å begrense bruken av eksterne lagringstjenester og slik sett være med på å styrke forumets verdi som et relevant oppslagsverk for ettertiden.

Lenke til kommentar
Dette er gode nyheter for forumet! Jeg tror mange kommer til å sette pris på de nye mulighetene denne økningen medfører, men kanskje spesielt kjærkomment er det nok for dem som er aktive i kategoriene som omhandler egenprodusert kultur. På lengre sikt er jeg overbevist om at dette kan bidra til å begrense bruken av eksterne lagringstjenester og slik sett være med på å styrke forumets verdi som et relevant oppslagsverk for ettertiden.

Det stemmer! Det gikk meg rett og slett hus forbi når jeg utvidet lagringsplassen, så godt vi har dere brukere som sier i fra! ;)

God helg!

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...