Gå til innhold

Problem med trådløst nettverk


MBK

Anbefalte innlegg

Jeg leier en hybel, der trådløst nett egentlig er inkl., men pga. en del strømbrudd og diverse, så re-stilte routeren seg. Jeg ringte leverandøren, og jeg skulle bare sette den opp på nytt. Greit nok, men jeg kommer ikke inn på routeren fra pcen!

Jeg kopler routeren til pcen via modemet, slår routeren på, og på displayet lyser alt det som pleide lyse da den funket. Jeg åpner nettleseren, og skriver inn ip-adressen jeg før har skrevet inn for å komme til routeren, og får opp spørsmål om passord/brukernavn.

Her prøver jeg først med det brukernavn og passord routeren var oppsatt med før den ”klikket”. Det funker ikke. Deretter skriver jeg bare ”admin” og ikke noe passord. Funker ikke. Tilslutt trykker jeg ”enter” uten noe passord eller brukernavn, men det funker ikke. Og jeg kan jo ikke sette opp et trådløst netteverk når jeg ikke kommer inn på routeren… Det jeg vil prøve, er å sette opp et trådløst nettverk med passord, noe som iflg. leverandøren var veldig enkelt. (jeg har ikke gjort det før)

Routeren er en Jensen Air-link 59300. Jeg har sjekket strømledningen, den funker, og selve routeren virker helt i orden. Nettet fungerer også, via kabel og modem.

Er det noe jeg gjør feil her? Hva kan jeg evt. gjøre? Jeg har ringt internettsupport, men de kunne ikke hjelpe meg med selve oppsettingen av trådløst nettverk. Kan noen tipse meg om trinn-for-trinn-oppsett til hvordan jeg setter opp et trådløst nettverk på den nevnte typen router?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...