Gå til innhold

[Løst]Program for å holde styr på kunder i liten privat datarepatør firma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste CRM-systemer håndterer det (CRM = Customer Relation Management). SugarCRM er et eksempel på slikt system (som er gratis/fri programvare)

takk får sjekke det ut da;)

 

Tja, Excel f.eks.

 

 

 

Excel var ikke akkurat det jeg var ute etter da! :p

Lenke til kommentar
Hehe. Når du først foreslår noe fra office-pakken så er det vel Access som er relevant her.

Tja, og office-pakken som inneholder Access koster blod og litt til.

Da er det vel bedre å forslå OpenOffice og Base? Det koster ikke mer enn bandvidden for å laste ned. I tillegg er ikke denne nær så bloated som M$ Office.

(275MB installert vs M$ 1,4GB)

Lenke til kommentar

Sier ikke at jeg ville ha brukt Access, men poenget er at excel er særdeles uegnet til jobben. Og vi kan vel holde oss for god til å bruke ord som "M$" her på bedriftsforumet?

 

Støtter forslaget om SugarCRM.

 

Om du vil bruke penger (høres ikke sånn ut) på det er mamut enkelt og greit å bruke. Alternativt kan http://www.24sevenoffice.no/ være noe å sjekke ut. Litt greit å slippe å ta backup og sørge for at systemet funker.

Lenke til kommentar
Sier ikke at jeg ville ha brukt Access, men poenget er at excel er særdeles uegnet til jobben. Og vi kan vel holde oss for god til å bruke ord som "M$" her på bedriftsforumet?

 

Støtter forslaget om SugarCRM.

 

Om du vil bruke penger (høres ikke sånn ut) på det er mamut enkelt og greit å bruke. Alternativt kan http://www.24sevenoffice.no/ være noe å sjekke ut. Litt greit å slippe å ta backup og sørge for at systemet funker.

 

 

Jeg vil helst ha noe lite og enkelt. Suger greia er for avansert

Noe som ikke går via webleseren også? bare lokalt på datamaskinen

Lenke til kommentar
Har en liten ting på gang at jeg fikser datar til folk rundt i min by, kristiansand. Det jeg lurer på om det fins et program som kan holde styr på hvem som har betalt, kundenavn og detaljer om kunden.

 

Takker på forhånd;)

Dette burde vel strengt tatt være fuksjonalitet som er integrert i fakturaprogrammet ditt.
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare OpenOffice Calc for å holde styr på regnskap og kunder. Ett ark er selve regnskapet. Derfra kopieres info jeg trenger videre til neste ark, for å holde oversikt over hva som er/var problemet, og hva som er gjort, om kunden har betalt eller ikke, tidsbruk osv. Det siste arket tar tallene fra regnskapet, og setter dem sammen. Dersom du ikke har mer enn noen få oppdrag i måneden, er noe slikt mer enn nok. Det blir altfor dyrt med programmer fra f.eks. Mamut ift inntektene, eller så blir det altfor stort og komplisert f.eks. med Sugar CRM. Hvis det er snakk om et enkeltmannsforetak, altså en bedrift, så MÅ du ha regnskapsprogram, etter det jeg har skjønt (eller kanskje ikke. Debattantene av artikkelen var ikke enig).

 

Regnearket jeg tok utgangspunkt i, fant jeg på nett hos en forening av noe slag. Finner dessverre ikke frem til dette nå.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §5. Bedrifter, ansatte og reklamering påpekes det at brukerkontoen ikke ska benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

4549441574a.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...