Gå til innhold

Feil bildeformat i GPRS ?

Anbefalte innlegg

Hadde en 7650 som jeg lastet ned bakrunnsbilder med. (Via GPRS selvfølgelig). Har nå en 7250. Når jeg nå går på de samme sidene (adressen til selve bildet), får jeg beskjeden "Feil Bildeformat".

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNuke:

OTA er slettes ikke noe bildeformat, men står for 'Over The Air' ;)

...I tillegg til å være formatet Nokia's bildemeldinger er i... :wink:

Men kan oppløsningen ha noe å si? 7650 bildene er jo mye større enn 7250 har plass til, så jeg vet ikke hvordan 7250 håndterer det.

btw, 3650/7650 sluker jo alt. Skjønner ikke hvorfor alle andre Nokia modellene skal ha sånne sperrer på alt mulig. Det gjelder bilder, midi, java f.eks.

Lenke til kommentar

prøvde å overføre et temmelig stort bilde via ir til t68.. og den klarte å vise det etter hvert, etter litt autoresizing..

Når jeg så prøvde å overføre til 7210 ville den ikke vise (fikk ugyldig bildeformat eller noe sånn). Den klarte visst ikke å resize bildene.. regner med du må ha nøyaktig størrelse.. (128 x 128? ..)

Lenke til kommentar
DukeNuke:

7250 støtter også JPG, GIF, PNG, BMP og WBMP.

OTA er slettes ikke noe bildeformat, men står for 'Over The Air' ;)

e[ca]: hvilket bilde er det du prøver da ?

Bilder som ligger på unlock wapside. Men det går greit, mekker mine egne bilder i psp og legger de ut selv.

Lenke til kommentar
prøvde å overføre et temmelig stort bilde via ir til t68.. og den klarte å vise det etter hvert, etter litt autoresizing..

Når jeg så prøvde å overføre til 7210 ville den ikke vise (fikk ugyldig bildeformat eller noe sånn). Den klarte visst ikke å resize bildene.. regner med du må ha nøyaktig størrelse.. (128 x 128? ..)

Jeg har da et rimelig stort bilde av Se T610 på min 7250, som er hentet fra infosync. Tar nesten hele skjermen på datan. Og det funker fint å vise på telefonen, bare går litt tregt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dere ser, tingen er, at på 7250, er det kun wap browser som følger med, å vel, wapbrowsere kan kun lese wml, å tro det eller ei, men wml støtter kun wbmp bildeformatet, ihvertfall etter det jeg har forstått :) derfor det ikke dukker opp, å på 7650 er det vel html/xhtml browser med fra begynnelsen? html browser kan forsåvidt lastes ned til 7250 på http://midlet.org ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...