Minus Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Heisann! Lang historie kort. Trives ikke som student, og ønsker meg tilbake til VGS der jeg kan gå noe jeg interesserer meg for og ønsker å jobbe som. Fra før har jeg gått: VG1: Medier og kommunikasjon VG2: Medier og kommunikasjon VG3: Påbygging til generell studiekompetanse Nå studerer jeg statsvitenskap, men vil begynne på VG1 elektrofag. Har jeg noen rettigheter til det? Jeg er 19 år i år, er jeg da for gammel? Håper på gode svar. Kommer også til å ta kontakt med den aktuelle skolen. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Mulig jeg tar feil, men har man ikke kun rett til tre års videregående utdanning gjennom ungdomsretten? Lenke til kommentar
Hans_Hölzel Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ungdomsretten gir i utgangspunktet rett til videregående utdanning inntil 5 år etter påbegynt studie. Jeg vet ikke hvordan det er når du allerede har fullført en linje, men om det er plass nekter de deg ikke å begynne. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ungdomsretten gir i utgangspunktet rett til videregående utdanning inntil 5 år etter påbegynt studie. Jeg vet ikke hvordan det er når du allerede har fullført en linje, men om det er plass nekter de deg ikke å begynne. Men gjelder den etter at man er ferdig med VG3? Jeg fikk ihvertfall brev om at jeg ikke lenger hadde ungdomsrett. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Skjønner deg godt. Skulle ønske jeg også valgte elektro i min tid. Studiekompetanse og bare ett studie man vil begynne på er leit :\ Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Skjønner deg meget godt. Har tenkt samme tanken selv. "Du kan ikke gjøre omvalg etter fullført treårig videregående opplæring i skole eller avlagt fag-/svenneprøve. Når du har brukt opp din treårige opplæringsrett, får du ikke utvidet retten. Søker du da videregående opplæring på nytt, er du søker uten opplæringsrett." http://www.vilbli.no/4daction/WA_Artikkel/...amp;TP=28-10-09 Det er fullt mulig å søke VGS på nytt, men du har ikke krav til plass. Endret 28. oktober 2009 av tgnedal Lenke til kommentar
Minus Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Stemmer det dere sier. Fikk det som svar fra rådgiveren ved den aktuelle skolen. Gikk som du sier, tgnedal, an å søke, men kommer ikke inn om det er søkere med skolerett der. Om linjen derimot ikke fylles, kan jeg være aktuell, men det er opp til skolen. Venter telefon fra skolen i morgen, så da får vi se hva som skjer. Hadde vært kjempemoro å fått gå VGS om igjen og bli lærling som f.eks heismontør. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Du går nok fint, skal du se Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er det ikke en mulighet å ta fagene privat? Eller koster det mye penger? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Jo, går nok an å ta fagene privat, men da må jeg uansett vente til neste år med å melde meg opp. Egentlig kunne jeg tenkt meg å begynne på VG1 nå med en gang. To og en halv måned er i grunn ikke så innmari mye, i hvert fall ikke slik jeg husker progresjonen på VG1 var. Rådgiveren var syk, så hun skulle ringe meg opp igjen på mandag eller tirsdag. Da får vi se hva lurt hun har å si. Endret 29. oktober 2009 av Minus Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 En i språkklassen min er 19 år. Han har begynt på nytt på studiespesialisering etter å ha fullført matfag, så det skal være mulig på et vis. Lenke til kommentar
HUNHERTRENGERHJELP Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 heisann selvom dette er gammelt lurte bare på hvordan det gikk med deg?ettersom jeg har nå kommet selv i samme situasjon. gått tre år på studie, og vil nå til sommeren siden må vente til da søke om å gå helse... funket det for deg?hjelp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå