Gå til innhold

[Løst]Kjøpt Elite, kan den flashes?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Da har jeg kjøpt en elite, har tatt bilde av når den ble laget og litt slik:

Jeg ser jo at jeg har lite-on pga den gule vaieren, men spørsmålet er om dette er en xbox 360 som ikke kan flashes?

Håper på svar :)!

post-21058-1256579443_thumb.jpg

post-21058-1256580480_thumb.jpg

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må åpne den for å se hva som står hvilken revisjon og produksjonsdato som står på merkelappen på drevet. Antakelig er 83850C. Er du heldig, er det den flashbare som ble produsert tidligere i sommer. Er du uheldig, er det den andre versjonen av 83850C, produsert fra august og utover, som foreløpig IKKE er flashbar (fordi den ikke kan dumpes). Sannsynligvis har du ikke revisjon 93450C, som heller ikke er flashbar per i dag, men dette drevet kom ikke i produksjon før i september.

Men foreslår du bruker chippe/modde/flashe-tråden som er over 100 sider lang, neste gang. Ser et par andre løker oppretter poster om flashing i et sett, som ikke er vits, når vi har en egen tråd om det.

Lenke til kommentar
Du må åpne den for å se hva som står hvilken revisjon og produksjonsdato som står på merkelappen på drevet. Antakelig er 83850C. Er du heldig, er det den flashbare som ble produsert tidligere i sommer. Er du uheldig, er det den andre versjonen av 83850C, produsert fra august og utover, som foreløpig IKKE er flashbar (fordi den ikke kan dumpes). Sannsynligvis har du ikke revisjon 93450C, som heller ikke er flashbar per i dag, men dette drevet kom ikke i produksjon før i september.

Men foreslår du bruker chippe/modde/flashe-tråden som er over 100 sider lang, neste gang. Ser et par andre løker oppretter poster om flashing i et sett, som ikke er vits, når vi har en egen tråd om det.

Ja det er sant, beklager at jeg ikke brukte den nå :). Jeg har ikke helt lyst til å åpne den siden jeg ikke skal flashe den selv. Kanskje jeg bør få noen til å se på den :)

Takk for svar, jeg leste ditt innlegg om at det som ble produsert i september var unflashable så tenkte at det gikk fint. Men den er heldigvis kjøpt på elkjøp om det skulle være noe problem.

Men denne andre versjonen blir vel ettervært mulighet å hente ut dvd key på sant? Fordi da kan jeg vente, vil helst ikke flashe før ixtreme har kommet ut med 1.6.1 som respons til Wave 4

Får finne meg en guide som viser til hvordan jeg åpner boksen da :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Er det 83850C og drevets produksjonsdato er august, så er det muligens ikke mulig å flashe. Men dette vil man ikke finne ut før man prøver å dumpe drevet. Er det produsert tidligere, burde det gå greit å flashe. Det fine med 83850C som er flashbare, er at du kan dumpe de uten ekstrautstyr. Er det 74850C kan det selvsagt flashes, men da trenger du f.eks. CK3.

Lenke til kommentar
Er det 83850C og drevets produksjonsdato er august, så er det muligens ikke mulig å flashe. Men dette vil man ikke finne ut før man prøver å dumpe drevet. Er det produsert tidligere, burde det gå greit å flashe. Det fine med 83850C som er flashbare, er at du kan dumpe de uten ekstrautstyr. Er det 74850C kan det selvsagt flashes, men da trenger du f.eks. CK3.

Jeg planlegger å sende den til noen som kan flashe, helst ikke mer en 600 kroner for det da hehe. Fordi min datamaskin er ødelagt og nå sitter jeg bare på en laptop, så da blir det vel litt vanskelig kan jeg tenke meg?

Enten så åpner jeg den nå eller så må jeg få noen til å se på den for meg hehe :)

Skjønner det med ang dumping av drevet, men det finnes alltid en måte sier de. Så kanskje de finner ut hva microsoft har gjort for å sperre dette om ikke så lenge?

Uansett så får man se :)

Lenke til kommentar
Skjønner det med ang dumping av drevet, men det finnes alltid en måte sier de. Så kanskje de finner ut hva microsoft har gjort for å sperre dette om ikke så lenge?

Selvfølgelig, derfor skrev jeg "foreløpig" ikke mulig å flashe. Men om og når det skjer med de siste versjonene av Lite-On drevene, er ukjent. Skulle jo tro Microsoft hadde begynt å lære etterhvert. 93450C drevene er så langt ihvertfall betydelig hardere nøtt å knekke, utifra det jeg har lest.

Lenke til kommentar

Fikk dette svaret fra en butikk nå:

"Visst den er produsert etter mai 2009 er det 99,99% sikkert at du har den

siste LiteON DVD-ROMen som det ikke går å gjøre noe med. Alle lego batman

pakkene vi har sett har alle sammen vært produsert etter juni 2009.

Vi kommer til å annonsere det på hovedsiden vår så snart de nye er

modifiserbare.. Regner med at det er ut i neste uke en gang.."

Lenke til kommentar
Da skjønte jeg hvorfor den elite pakken med to spill var så billig ja. Ingen komponent kabel :S

Nyproduserte elite-konsoller kommer hverken komponent eller HDMI-kabel lenger, bare kompositt. Tragisk, er nok for å holde prisen lavest mulig.

Når det gjelder Lite-On produsert etter mai, er påstanden du fikk feil. 83850C produsert fram til juli/august kan flashes. Som jeg sa, problemet er at det er to varianter av 83850C, og du vil ikke kunne se om du kan flashe den eller ikke med mindre du prøver å dumpe den.

At det kommer en ny løsning i neste uke har jeg ikke hørt, og jeg følger med på høyt nivå. :)

Lenke til kommentar

Det var skikkelig dårligt av dem synes jeg. Vurdere faktisk å levere den tilbake på elkjøp og heller kjøpe min her:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=53315#

Der ser jeg det følger med komponent og hdmi. Og da er det kanskje ikke en som er produsert i etter august :)

Mailen jeg fikk var fra en xunlock.no, virker som de har god kunnskap innenfor dette feltet og, så kanskje det skjer noe :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Da har jeg levert tilbake den på elkjøp siden jeg fant ut at jeg trenger mer komponentkabel istedet for 2 spill ekstra, og jeg har 2000 jeg skal bruke på dette, ikke mer.

Den ene han sjekke på netshop var produsert 8 august.

Skal på expert for å finne maskin i dag hehe

Lenke til kommentar

Nice :) Takk for det, men lurer på om jeg går for xunlock.no. Fordi at de har 5 års service garanti på alt utfør arbeid x) også er det ikke så lengere til Sandefjord at det gjør meg noe :) Men takk for tipset! Mener mobilbutikken tok 800 i stedet for 600 som xunlock gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...