Zeph Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kor mange er det som les og lærer seg teksten til musikken ein høyrer på? Eg syng ofte med når eg lyttar til musikk, men sjeldan teksten blir riktig. På enkelte låter finn eg teksten og lærer meg den. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg finner ikke tekstene på nettet, men lærer det etterhvert når jeg har hørt sangene mange ganger. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kor mange er det som les og lærer seg teksten til musikken ein høyrer på? Eg syng ofte med når eg lyttar til musikk, men sjeldan teksten blir riktig. På enkelte låter finn eg teksten og lærer meg den. +1 Noen sanger må jeg bare kunne. Så jeg kan synge i dusjen blant annet. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Går sjeldent aktivt inn for å lære en sangtekst. Det er bare noe som kommer. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Når jeg hører en sang mange ganger, faller det naturlig med at jeg lærer meg teksten og. Dog kan det være mange ord jeg er usikker på, og da bare MÅ jeg google teksten for å finne det ut Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Går sjeldent aktivt inn for å lære en sangtekst. Det er bare noe som kommer. Samma her, teksten blir aldri så viktig som selve musikken selv om tekstene ofte kan være kjempegode. Men hører jeg nok på en låt så kommer det ofte av seg selv. Noen ganger blir jeg dog veldig nysgjerrig på et ord og må inn å sjekke. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Teksten er ikke den viktigste delen av musikk for min del, men er det sanger som fenger meg synger jeg med samme om det er riktig eller ikke. Er sangen skikkelig bra kan det hende jeg finner lyrics via google. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Pleier å sjekke opp lyrics på nettet for å finne hele meningen i sanger jeg liker. Men ellers nynner jeg bare med, og kan ikke alltid alle setningene riktig. btw, bytt tilbake profilbilde, Zeph! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Det forekommer sjeldent at jeg tar meg tid til å lese teksten. Jeg hører den helst. Skulle den da vise seg å være interessant eller spesiell, leser jeg den på Internett eller i heftet som følger med CD-en. Endret 29. oktober 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hører på sangene og det jeg får med meg husker jeg Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Prøver alltid å høre etter teksten, så langt det lar seg gjøre med min musikksmak En god del må læres utenatt, så man kan synge rare ting for folk på skype. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Har bare en "standard" med å gå google opp lyrics når jeg hører musikk for første gang. Uansett hvilke type musikk det er og hvor godt jeg hører teksten. En god vane syns jeg. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Om jeg skal på konsert sjekker jeg gjerne opp noen av sangene jeg er usikker på bare sånn at jeg kan skrike med. Vanligvis sjekker jeg ikke lyrics med mindre det er noe jeg må finne ut. Lenke til kommentar
Pillenuppi Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Pleier ikke å søke teksten opp, men lærer den ofte etter å ha hørt den kun én gang, hvis jeg liker sangen, har klisterhjerne sånn sett. Teksten er det viktigste i sangen. Men de sjangerene som er mine favoritter; filmmusikk og klassisk er det jo ikke så mye tekst å pugge, hehe Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Har bare en "standard" med å gå google opp lyrics når jeg hører musikk for første gang. Uansett hvilke type musikk det er og hvor godt jeg hører teksten. En god vane syns jeg. Jeg har cirka samme greia. Eller hvis jeg blir glad i en melodi, så leiter jeg opp teksten så jeg kan synge og evt. spille den. Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg lærer meg endel sanger utenat, mesteparten festsanger som synges høyt i de sene nattetimer. Tenacious D soundtracket fra filmen er noe man definitivt kan synge høyt til. Har inne alle sangene og alle refrengene - til og med de som virker helt umulige (slik som i beezleboss) Synger vel mest når jeg er alene i bilen, eller når jeg har med gode kompiser som også synger med - tar av Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg lærer aldri tekster helt. Jeg lærer meg heller instrumenter. Kan gjerne nynne 3-minutters jazz-soloer. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg lærer meg teksten pga jeg sitter ofte på skype å synger for en gutt som liker sangstemmen min (ikke at jeg forstår hvordan han kan like den). Og hvis jeg ikke husker teksten så har jeg den forann meg. Lenke til kommentar
ZtriCk-T Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Siden jeg er en stor fan av rap, så må jeg ha lyrics foran meg for å få med hele poenget. Elsker å sitte med et helt nytt album av favoritt rap artisten, og sitte med lyrics til hver sang og bare sitte og drømme seg bort Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 En annen grunn til at jeg må søke opp lyrics er at jeg hører en del på Aerosmith, og Steven Tyler sluker halvparten av ordene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå