Gå til innhold

Lærer du deg teksten på musikken?

Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kor mange er det som les og lærer seg teksten til musikken ein høyrer på?

Eg syng ofte med når eg lyttar til musikk, men sjeldan teksten blir riktig. På enkelte låter finn eg teksten og lærer meg den.

+1 Noen sanger må jeg bare kunne. Så jeg kan synge i dusjen blant annet.

Lenke til kommentar
Går sjeldent aktivt inn for å lære en sangtekst. Det er bare noe som kommer.

Samma her, teksten blir aldri så viktig som selve musikken selv om tekstene ofte kan være kjempegode. Men hører jeg nok på en låt så kommer det ofte av seg selv. Noen ganger blir jeg dog veldig nysgjerrig på et ord og må inn å sjekke. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det forekommer sjeldent at jeg tar meg tid til å lese teksten. Jeg hører den helst. Skulle den da vise seg å være interessant eller spesiell, leser jeg den på Internett eller i heftet som følger med CD-en.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Pleier ikke å søke teksten opp, men lærer den ofte etter å ha hørt den kun én gang, hvis jeg liker sangen, har klisterhjerne sånn sett.

Teksten er det viktigste i sangen. Men de sjangerene som er mine favoritter; filmmusikk og klassisk er det jo ikke så mye tekst å pugge, hehe :cool:

Lenke til kommentar
Har bare en "standard" med å gå google opp lyrics når jeg hører musikk for første gang. Uansett hvilke type musikk det er og hvor godt jeg hører teksten. En god vane syns jeg.

Jeg har cirka samme greia. Eller hvis jeg blir glad i en melodi, så leiter jeg opp teksten så jeg kan synge og evt. spille den.

Lenke til kommentar

Jeg lærer meg endel sanger utenat, mesteparten festsanger som synges høyt i de sene nattetimer.

Tenacious D soundtracket fra filmen er noe man definitivt kan synge høyt til. Har inne alle sangene og alle refrengene - til og med de som virker helt umulige (slik som i beezleboss) :p

Synger vel mest når jeg er alene i bilen, eller når jeg har med gode kompiser som også synger med - tar av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...