Gå til innhold

845ddr hovedkort.


rippye

Anbefalte innlegg

Lurer på et hovedkort for P4 med 845-ddr brikkesettet. Hvilket kan bli anbefalt?

 

Har 1 stk. P4 1.5 ghz som trenger nytt mobo, tenkte det var greit med et slikt brikkeset da...

Trenger ny kjølevifte oxo, med ribbe. Gi meg en anbefaling eller to. Og det må være ei vifte som er under 30DB, helst lavere.

 

Og ja, har et amd system i huset, så trenger ikke noe mas om kjøp amd i steden. Kjøper et slikt hovedkort for å kunne bruke den prossen jeg har alerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv orginalkjøleren til intel (Kjøpte box versjon )

 

Denne kjøleren er glimmers. Får ikke over 40 grader på max load !!!

 

Men en kjøler som vil gjøre en minst like god jobb er Swiftech MCX478B. Som vifte anbefaler jeg Papst 19 dB (så å si lydløs), eller Enermax 14-32 dB så kan du selv velge kjøleevne kontra lyd.

 

Vifte og kjøler får du kjøpt på http://www.microplex.no

 

Litt dyrt (ca. 800,- ), men pytt pytt :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-25 23:13, Danny skrev:

hvorfor i f i845d?

ta heller sis 645 den ruler jo,banker litt i850 i noen tester,så sparer du og litt og.


 

Har du noen I845D vs SIS 645 tester?

Vil gjerne vite om hovedkort basert på SIS645 er like overklokkingsvenlige og like stabile som hovedkort basert på I845D.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-25 23:13, Danny skrev:

hvorfor i f i845d?

ta heller sis 645 den ruler jo,banker litt i850 i noen tester,så sparer du og litt og.


 

Ja ja men se nå her hva Anandtech skriver da !!!

 

Although the P4X266A and SiS 645 chipsets are both faster than the i845 with DDR SDRAM, neither chipset has such a stable following of platforms as the i845. We've been working on a P4X266/P4X266A roundup alongside the i845 DDR roundup and the maturity of the boards is like night and day; the i845 platforms are much more stable, especially when operated with all memory banks populated.

 

Spør du meg så er stabilitet viktigst. Den lille ytelsesforskjellen driter jeg i !!!!!!!

Lenke til kommentar

Hei..

 

For det første, så kjøp i845D, ikke hør på de uvitende folka som har sagt noe annet! ALI, Sis, Via er bare _drit_ for å si det mildt. En av de gode grunnene til å kjøpe P4 er jo nettopp de meget bra chipsettene du får fra Intel. Nedenfor er en review av i845D mot de overnenvte chipsettene, og i845D er som regel raskest.

 

http://www.gamepc.com/reviews/hardware_rev...13&mscssid=&tp=

 

i845D er også helt klart best (konge) til å overklokke med, pga at det har en sånn "fsb-divivider". Hvis du har FSB'en på f.eks...150MHz, så kan du fortsatt kjøre PCI på 33mhz og AGP på 66Mhz. i845D er også det mest stabile og gjennomtestede chipsettet på markedet idag.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg valgt ASUS P4B266 i845D. Det koster 1989,- på komplett.no, og 1800,- på itbutikken.no (Men, tror ikke de har det på lager, men du får sjekke).

Lenke til kommentar

se hva tomshardware skriver da: http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4...1008/index.html

og http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4...1217/index.html

 

de sier at via og sis sine er bedre enn i845d.

Conclusion: VIA P4X266A And SiS645 Are Better Solutions Than i845D !

dette hk ser bra ut: http://www.abit.nl/eng/product/mb/sd7-533.htm

 

[ Denne Melding var redigert av: Danny på 2002-01-26 01:17 ]

Lenke til kommentar

Vel, det er vel den eneste hardware siten som skev det. Gamepc.com sin test er mye mer omfattende enn Tom's sin, og den konkluderer med at i845D er best t.o.m. på ytelse. En ting som alle sidene er enige om, er iaff at chipsettet er dønn stabilt.

 

Men, som jeg sa tidligere, i845D er f.eks konge på overklokking...

Lenke til kommentar

VIA og SiS selger en brøkdel av P4 chipsettene enda de leverer med halv pris og USB2, ATA133 o.l.

 

VRZone kåret i845D til vinner over ALI, SIS og VIA, legg merke til hva de skrev om IAA :smile:

 

Intels chipsetter selger seg selv og det er ikke uten grunn. Veltestede, stabile og med overlegen software support.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-26 01:33, extreme skrev:

Vel, det er vel den eneste hardware siten som skev det. Gamepc.com sin test er mye mer omfattende enn Tom's sin, og den konkluderer med at i845D er best t.o.m. på ytelse. En ting som alle sidene er enige om, er iaff at chipsettet er dønn stabilt.


Men, som jeg sa tidligere, i845D er f.eks konge på overklokking...


 

les her da: http://www.xbitlabs.com/mainboards/sis645-boards/ da ser du at de er ganske overkloknigs venlige så lenge de blir laget av abit,asus og msi.

tatt fra siden: The performance and stability of SiS645 are no worse than those of i845D!

men de bryr ikke meg hvis folk er villige til å punge ut mer penger på et dårligere hk.bedre å spare penger så kjøpe noe mer

 

[ Denne Melding var redigert av: Danny på 2002-01-26 19:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-26 19:39, Danny skrev:

Quote:


On 2002-01-26 01:33, extreme skrev:

Vel, det er vel den eneste hardware siten som skev det. Gamepc.com sin test er mye mer omfattende enn Tom's sin, og den konkluderer med at i845D er best t.o.m. på ytelse. En ting som alle sidene er enige om, er iaff at chipsettet er dønn stabilt.


Men, som jeg sa tidligere, i845D er f.eks konge på overklokking...


 

les her da:
da ser du at de er ganske overkloknigs venlige så lenge de blir laget av abit,asus og msi.

tatt fra siden: The performance and stability of SiS645 are no worse than those of i845D!

men de bryr ikke meg hvis folk er villige til å punge ut mer penger på et dårligere hk.bedre å spare penger så kjøpe noe mer

 

[ Denne Melding var redigert av: Danny på 2002-01-26 19:41 ]

 

Du må ikke tro på alt du leser heller, virker som om det er mange som gjør det her..."Tar alt for god fisk liksom". i845DDR chipsettet er en videreutvikling fra BX chipsettet som kom på marketdet i 1998, og det er nå det mest stabile og gjennomtestede chipsettet på markedet idag. Chipsettene til de taiwanske leverandørene er ikke på langt nær så godt gjennomtested og utviklet som overnevnte chipsett.

Lenke til kommentar

har lest gjennom dei fleste testen ol. som folk har henvist. Og kommer fortsatt til å gå for et hovedkort med I845D.

 

Valget står mellom ASUS P4B266 i845D, ABIT BD-7 eller MSI sitt I845D hovedkort.

 

Tester går jo ann å stole på til en viss grad, men mener selv at det er bedre å høre med andre som har samme system hva som er best.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-27 21:55, The Pirate skrev:

Skal også kjøpe nytt P4 system nå med i845D chipsett. Leste testen på Anandtech, meget interessant, men er det egentlig 845D chipset på de kortene?


Jeg må jo ha 845D eller hva? Finnes disse kortene i 845D versjoner også?


takker



 

Ja, du må kjøpe i845D skal du ha P4, i850 er nemlig på vei ut...

 

På alle webshopper så står det hvilket chipsett det er (eks komplett.no, psdata.no osv....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...