4588pkdkrikue5c Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei, Eg tenkjer på å kjøpe meg ein førstegangs ungdomsbil no. Trenger ein liten og grei bil, til ein fornuftig pris. Det gjeld både å kjøpe å køyre. Kom over Fiat Bravo - 1998 modell. Strøken og EU-godkjent. Fornuftig prisa. Er det ein idé å satse på, eller er det masse feil med desse? For meg er det same kva merke eg køyrer rundt i, berre det er billig - og varer. Bilen har gått i underkant av 200 000 km. Smart trekk om ein tåler å køyre rundt i noko anna, eller på sikt ei gigantisk utgift? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det var en lang kjørelengde for en liten bil. Hvordan er tilgangen på deler der du bor. Fiat har et begrenset serviceapparat i Norge. Ole Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Det var det altså? Aner ikkje korleis det er med deler, eg bur i Stavanger. Er det eventuelt dyrt å bytte ut ting, og kva rekner du med eg eventuelt blir naudsynt til å skifte? Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har en Fiat Brava 1997 modell, kjøpte den i 2008, var kjørt litt over 100000. Har ikke hatt noe som helst problem med bilen + den er fantastisk god og kjøre. Brava og Bravo er nesten helt like. Bravaen er litt større og har 4 dører... Rovik Bil og Mc driver hovedsakelig med Fiat og holder til i Sandnes. Greie folk der og god service Når det gjelder priser, vet jeg ikke så mye siden jeg ikke har gjort noe med bilen ennå Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har dessverre ikke noe førstehåndskunnskap om Fiat, utover kunnskapen om et begrenset serviceapparat i Norge. Fiat er meget store på kontinentet. Små biler (stort sett uavhengig av merke) er normalt laget for bybruk, 200' km er for slike biler langt. Jeg tok et hurtig søk på Finn. En Fiat '98 gått 200' bør du antakelig ikke gi stort mer enn vrakpanten for. Ut fra de premissene kan du muligens ha en god handel foran deg, men sjekk serviceapparatet i Stavanger! Ole Lenke til kommentar
epifant Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Jeg har også en Brava. 1.4-liter fra 96 som har gått ca 185 000 km, og jeg er i likhet med Morten Andre strålende fornøyd. God å kjøre, og veldig lite tull. Forsikringen er lav og deleprisene er lave. Sjekk www.krogslund.dk for å få inntrykk av prisnivået, www.trailerparts.no er norsk Krogslund-forhandler. Ellers er det veldig mye deler tilgjengelig på engelsk og tysk Ebay. Men jeg mener bestemt at tidligere eiere avgjør mye mer enn kilometerstand. En godt vedlikeholdt Bravo/Brava/Marea (samme bil bak til b-stolpen) vil være et godt kjøp, på tross av mange km på meteret. Har derimot eid en Fiat Punto som kun var gått 45 000 når jeg kjøpte den, og det var et rangleverk av dimensjoner... Puntoen jeg kjøpte etterpå var derimot gått 200 000 og har vært like eksemplarisk som Bravaen, så ikke se deg blind på kmstand Speilfester som er irret og dørhåndtak med morken gummi er standard på disse bilene. Dørhåndtak fra Marea HLX passer over, og har ikke det fæle gummilaget utenpå. Ligger stadig på ebay.co.uk og ebay.de til en rimelig penge. Sjekk forresten for rust under. 2001-modellene har etter hva jeg kan huske en litt svak miljølakk. Min er derimot tilnærmet strøken under (bortsett fra det obligatoriske laget med overflaterust på deksler og braketter). Med Abarth-stylingen blir de ganske stilige også: Klar anbefaling herfra. Vet forresten om en Bravo HGT som er til salgs; 2-liters femsylindret motor med 20ventiler. Ålreit lyd (Videoen er ikke av samme HGT) Se filmen hos Youtube Endret 27. oktober 2009 av epifant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå