Gå til innhold

Plutselig tregt internett

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med at internettet plutselig har blitt veldig tregt på den ene pc'en. :( Det skjedde nesten rett etter jeg lasta ned den nyeste Windows live messenger.

Internettet er møkkatregt fra før :thumbdown: men nå har det blitt mye tregere. Jeg tok en hastighetstest på speedtest.net og der sto det at jeg hadde en nedlastingshastighet på 0,94 Mb/s og en opplastingshastighet på 0,07 Mb/s. :ermm: Jeg tok samme testen på den bærbare pc'en og der sto det at jeg hadde om NH på 0,91 Mb/s og en OH på 0,92 Mb/s

Hva er det som gjør at internettet plutselig har blitt så tregt, og hva kan gjøres for at internettet skal bli som før igjen? :roll:

Endret av tom94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :thumbup: Har prøvd å restarte routern flere ganger (har alltid vært litt snål) men det har ikke funka. Men internettet har vært tregt på pc'en i ca en uke nå og ser ikke ut til å bli noe bedre. Begynner å bli ganske lei av å vente i 10-40 sekunder før siden laster seg opp. Glemte å si at det bare er internett explorer som virker i det hele tatt. Firefox er dobbelt så treg og google chrome greier ikke å laste opp en side i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Har du Nextgentel ?

Tviler jeg sterkt på da de ikke leverer 10/10 linjer som vedkommende her har?

OT: Høres ut som om det er noe med din PC eller lokale nettverk som er problemet her... problemet gjelder kun 1PC eller flere?

Har Canal Digital. Og ja, det er bare denna pc'en her det er tregt internett på, den andre funker helt fint :)

Endret av tom94
Lenke til kommentar
Har du Nextgentel ?

Tviler jeg sterkt på da de ikke leverer 10/10 linjer som vedkommende her har?

OT: Høres ut som om det er noe med din PC eller lokale nettverk som er problemet her... problemet gjelder kun 1PC eller flere?

Har Canal Digital. Og ja, det er bare denna pc'en her det er tregt internett på, den andre funker helt fint :)

Da ligger nok problemet lokalt, reinstallert drivere?

Evt sjekket for spyware, adaware eller andre ting som kan treige ned PC`en?

Kan også være om det så er at du brukter trådløst at det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noe konklusjon tatt her? har samme problemt, samme levrandør, canal digital, 4pcer 3 vista 1 xp sp2 xp pcen er problemet, denne har en ned hastighet på 187-500kbs og opp på rundt 1700kbs

De andre ligger på 10.000kbs ned og 3-4000kbs opp

kan det ha noe med krypterings instillingene på rutern og gjøre?

den er WPA-PSK (TKIP) doug er det den eneste krypterings formen som funker på den en vista pcen.

vil en ny ruter løse problemet?

Endret av bapeape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...