Gå til innhold

[Løst][Hjelp] Partisjonere Vista...

raWrz

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Fikk en fin overaskelse i posten i dag :-) Nemelig Windows 7 :w00t:

Men siden jeg vil DualBoote først for og sjekke litt osv.. så trenger jeg hjelp med det.

Sist gang jeg gjorde dette ehr brukte jeg eAseus sitt partisjon program som.. ja fikk en error og alt gikk til :innocent:..

Men trenger litt hjelp siden Vista sitt innebygde disk partisjonering prog. ikke vil dele opp min 320gb partisjon til mer enn 60gb.. noe som kansje er litt lite..

eller hvis noen veit om et prog som ikke vil ødelegge harddisken min (får vi håpe..)

gjerne gratis :-)

~ Submit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bare en harddisk?

http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Denne? Har ikke testet den, men disse har.

Husk at win er laget for domminanse, under install sjekker den ikke om den skriver over filer da win er laget for å være eneste OS så selv om du legger den på en egen partisjon så er ikke det noen garanti for at den ikke kan skrive over noen få filer på vistaen.

Dvs: Ha backup på alt du vil beholde, mest sansynlig går det bra.

Skal man legge inn for eks linux og windows MÅ man legge inn windows først.

Lenke til kommentar
Hei :-)

Fikk en fin overaskelse i posten i dag :-) Nemelig Windows 7 :w00t:

Men siden jeg vil DualBoote først for og sjekke litt osv.. så trenger jeg hjelp med det.

Sist gang jeg gjorde dette ehr brukte jeg eAseus sitt partisjon program som.. ja fikk en error og alt gikk til :innocent: ..

Men trenger litt hjelp siden Vista sitt innebygde disk partisjonering prog. ikke vil dele opp min 320gb partisjon til mer enn 60gb.. noe som kansje er litt lite..

eller hvis noen veit om et prog som ikke vil ødelegge harddisken min (får vi håpe..)

gjerne gratis :-)

~ Submit

60 gb er mer enn nok til Win 7. 30 holder også til en ren installasjon.

GParted fra Linux kan fint brukes til partisjonering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...