Audiosun Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Mulig jeg poster feil, da får dere ha meg unnskyldt og flytte posten. De gamlingene under meg har kjøpt seg ny dørklokke. Den gamle fungerte ikke/hadde forferdelig lyd. De ba meg om å bytte, noe jeg sa ja til da det virket som et lett bytte. Men jeg møtte på et lite problem. Den gamle klokken har 2 poler? mens den nye har 4. Den nye har også muligheten for drift av batteri. Den gamle drives ved hjelp av en omformer og ønsker å benytte denne på den nye og. I følge bruksanvisningen som fulgte med den nye, skal ledningene fra omformer inn på 1 og 4. Mens ledningene fra trykknappen ute, inn på 1 og 3. I og med at jeg bare har 2 ledninger som kommer både fra omformer og trykknapp. Kan jeg da feste den på 1 og 4. Og legge en lask? mellom 1 og 3? Vil den da fungere og ikke minst fungere uten i frykt for at noe skal bli ødelagt over tid? (F.eks kortsluttning som fører til brann) Håper forklaringen min var forståelig og takker for innspill Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Har flytttet innlegget. Det bør gå bra slik du foreslår. Det er omtrent null sjangs for brann, det er ikke mye effekt i en ringetrafo. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ga et forsøk og det fungerte fint. Var derimot litt mer usikker på følgene av løsningen, men hvis du mener det er ingen fare ved en slik løsning, lar jeg det bare være slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå