Cocol Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Pc'en min hjemme har stoppet å funke og jeg har lyst på en ny og bra bærbar gaming pc(for litt WoW og RS spilling, kansje andre spill også(uten lagg)) vet ikke helt hvor mye jeg er villig til å betale for ny data(skal kjøpe ny ski jakke og bukse osv) vet dere om noen greie pc'er til en rimelig bærbar gaming PC. Kan bare sjekke denne tråden i fra kl 9 til kl 4 (for da har jeg skole og lekse grupper. vis jeg gidd å gå på leksegruppe siden det er valgfritt xD) Hilsen Atle........... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 for en "gaming" laptop burde du gå oppmot 7000kr +++ Lenke til kommentar
Cocol Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 for en "gaming" laptop burde du gå oppmot 7000kr +++ 7000kr er en grei nok pris men vet ikke hvor jeg skal lete for å finne en bra laptop til den prisen. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Til 7k, hva med denne: Acer 5935G Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 det er en god maskin Lenke til kommentar
Cocol Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Til 7k, hva med denne: Acer 5935G Den ser bra ut den =D Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734879 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 jeg syntes den var dårlig^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734879 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Anbefaler http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482497 synes den er betre da:) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Anbefalerhttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482497 synes den er betre da:) grafikken er litt bedre.. men bare litt... samt at det er en 17" så den er større, tyngre og mindre bærbar.. CPU messig er Aceren bedre, den har 45NM mot HPen sin 65NM CPU som vil gi Aceren en fordel med tanke på varme og strømforbruk... av erfaring er HP maskiner varme nok som de er Lenke til kommentar
Cocol Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå ble jeg veldig usikker Lenke til kommentar
Cocol Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Anbefalerhttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482497 synes den er betre da:) grafikken er litt bedre.. men bare litt... samt at det er en 17" så den er større, tyngre og mindre bærbar.. CPU messig er Aceren bedre, den har 45NM mot HPen sin 65NM CPU som vil gi Aceren en fordel med tanke på varme og strømforbruk... av erfaring er HP maskiner varme nok som de er Hva er NM?? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 NM = nanometer... produksjonsmåten til brikkene... jo lavere NM jo mer effektiv er brikka = høyere ytelse og lavere strømforbruk.. og lavere forbruk gir også lavere temperatur Lenke til kommentar
Cocol Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 NM = nanometer... produksjonsmåten til brikkene... jo lavere NM jo mer effektiv er brikka = høyere ytelse og lavere strømforbruk.. og lavere forbruk gir også lavere temperatur okey. sikkert derfor jeg klarte å brenne meg på min forje pc(den sto på i over 24timer... xD) men nå vet jeg ikke om jeg skal kjøpe HP eller Acer. på HP er det større skjerm og du kan utvide RAM fra 4Gb til 8 GB og Acer er det 4 GB. betyr det at pc'en er rask. de har like mye minne, 500 GB(mer en det jeg trenger) ikke så stor forskjell på vekt så det går greit å ta med den på ferie, til venner osv. Lenke til kommentar
Cocol Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 NM = nanometer... produksjonsmåten til brikkene... jo lavere NM jo mer effektiv er brikka = høyere ytelse og lavere strømforbruk.. og lavere forbruk gir også lavere temperatur Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 For det første: Skal du ha bærbar, dropp 17". Ta en tur i nærmeste elbutikk og se hvor stor en 17" og hvor stor en 15" er, og så tenk på at du skal bære den med deg rundt omkring. Det er en grunn til at 17-18" blir kalt desktop-erstatning. Og som nevnt, en 15" har "by default" bedre batteri, både pga skjerm og innmat. Derfor burde du velge en 15". Second: Du kommer ikke til å oppgradere til 8Gb RAM, det er alt for dyrt (hadde du hatt så mye penger hadde du kjøpt en mye dyrere pc), og det gir deg ingen merkbar forskjell til den bruken du skal drive med. happy hunting Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 For det første: Skal du ha bærbar, dropp 17". Ta en tur i nærmeste elbutikk og se hvor stor en 17" og hvor stor en 15" er, og så tenk på at du skal bære den med deg rundt omkring. Det er en grunn til at 17-18" blir kalt desktop-erstatning. Og som nevnt, en 15" har "by default" bedre batteri, både pga skjerm og innmat. Derfor burde du velge en 15". Second: Du kommer ikke til å oppgradere til 8Gb RAM, det er alt for dyrt (hadde du hatt så mye penger hadde du kjøpt en mye dyrere pc), og det gir deg ingen merkbar forskjell til den bruken du skal drive med. happy hunting mye vettu her ja! 17" har DDR2 RAM som har gått opp over 50% i pris siden rundt mai.. og vil nok holde seg der nå det meste begynner med DDR3 RAM... Ellers har ikke mange vanlige brukere bruk for mye mer en 4GB uansett... selv har jeg bare 3GB og klarer meg fint, selv om jeg bruker en del tyngre programmer som photoshop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå