Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bra gaming pc(bærbar)

Anbefalte innlegg

Pc'en min hjemme har stoppet å funke og jeg har lyst på en ny og bra bærbar gaming pc(for litt WoW og RS spilling, kansje andre spill også(uten lagg)) vet ikke helt hvor mye jeg er villig til å betale for ny data(skal kjøpe ny ski jakke og bukse osv) vet dere om noen greie pc'er til en rimelig bærbar gaming PC.

Kan bare sjekke denne tråden i fra kl 9 til kl 4 (for da har jeg skole og lekse grupper. vis jeg gidd å gå på leksegruppe siden det er valgfritt xD)

Hilsen Atle...........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482497

synes den er betre da:)

grafikken er litt bedre.. men bare litt... samt at det er en 17" så den er større, tyngre og mindre bærbar..

CPU messig er Aceren bedre, den har 45NM mot HPen sin 65NM CPU som vil gi Aceren en fordel med tanke på varme og strømforbruk...

av erfaring er HP maskiner varme nok som de er ;)

Hva er NM??

Lenke til kommentar
NM = nanometer... produksjonsmåten til brikkene... jo lavere NM jo mer effektiv er brikka = høyere ytelse og lavere strømforbruk.. og lavere forbruk gir også lavere temperatur

okey. sikkert derfor jeg klarte å brenne meg på min forje pc(den sto på i over 24timer... xD) men nå vet jeg ikke om jeg skal kjøpe HP eller Acer. på HP er det større skjerm og du kan utvide RAM fra 4Gb til 8 GB og Acer er det 4 GB. betyr det at pc'en er rask. de har like mye minne, 500 GB(mer en det jeg trenger) ikke så stor forskjell på vekt så det går greit å ta med den på ferie, til venner osv.

Lenke til kommentar

For det første: Skal du ha bærbar, dropp 17". Ta en tur i nærmeste elbutikk og se hvor stor en 17" og hvor stor en 15" er, og så tenk på at du skal bære den med deg rundt omkring. Det er en grunn til at 17-18" blir kalt desktop-erstatning. Og som nevnt, en 15" har "by default" bedre batteri, både pga skjerm og innmat. Derfor burde du velge en 15".

Second: Du kommer ikke til å oppgradere til 8Gb RAM, det er alt for dyrt (hadde du hatt så mye penger hadde du kjøpt en mye dyrere pc), og det gir deg ingen merkbar forskjell til den bruken du skal drive med.

happy hunting

Lenke til kommentar
For det første: Skal du ha bærbar, dropp 17". Ta en tur i nærmeste elbutikk og se hvor stor en 17" og hvor stor en 15" er, og så tenk på at du skal bære den med deg rundt omkring. Det er en grunn til at 17-18" blir kalt desktop-erstatning. Og som nevnt, en 15" har "by default" bedre batteri, både pga skjerm og innmat. Derfor burde du velge en 15".

Second: Du kommer ikke til å oppgradere til 8Gb RAM, det er alt for dyrt (hadde du hatt så mye penger hadde du kjøpt en mye dyrere pc), og det gir deg ingen merkbar forskjell til den bruken du skal drive med.

happy hunting

mye vettu her ja!

17" har DDR2 RAM som har gått opp over 50% i pris siden rundt mai.. og vil nok holde seg der nå det meste begynner med DDR3 RAM...

Ellers har ikke mange vanlige brukere bruk for mye mer en 4GB uansett... selv har jeg bare 3GB og klarer meg fint, selv om jeg bruker en del tyngre programmer som photoshop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...