C64C Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Nybygg: Corsair620 PSU, Phenom940, 2x2RAM, Radeon5850, 500GB HD, Gigabyte770-UD3 HK. Har vært gjennom 2 runder med følgende: Alt fungerer som det skal koblet sammen på skrivebordet, men etter montering i kabinettet står det: No signal input. Alt snurrer, går og lyser. Slås hovedkortet ut av at det kommer borti kabinettet? Står ikke skjermkortet skikkelig i? Noen tips til hva dette skyldes og hvordan det kan unngås? Takker for svar:) Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Min erfaring, som oftest er det en kortsluttning på baksiden av hovedkort av 1 av 2 grunner ; 1. Det står igjen et avstandstykke på feil sted mellom hovedkortet og kabinettet. 2. "Lange " ben på komponenter på hovedkortet stikker ut bak og tar borti kabinettet. Mange kabinetter i dag har også ganske store flater som er "stanset" ut til avstandstykker, slik at ben på komponenter som ikke ville ha berørt kabinettet hvis det var vanlige "innskrudde" avstandstykker. Edit; Håper det ikke er som jeg erfarte med en gammel PC, krystallet var løst og PC'en fungerte kun når den sto i en vinkel av 45 grader Endret 26. oktober 2009 av drbuggs Lenke til kommentar
C64C Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) LØSNING: Ledningene/utgangene fra på/av-knapp, reset-knapp og lys i frontpanelet lekket strømspenning i kabinettet som slo ut hovedkortet. Jeg festet en bit skumplast mellom kabinettet og ledningene, og PCen går som den skal! Endret 30. oktober 2009 av C64C Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 LØSNING: Ledningene/utgangene fra på/av-knapp, reset-knapp og lys i frontpanelet lekket strømspenning i kabinettet som slo ut hovedkortet. Jeg festet en bit skumplast mellom kabinettet og ledningene, og PCen går som den skal! Takk for tilbakemelding så lærer vi alle, det var en ny variant for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå