Zevs31 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 hei, har mottat en regning fra "TELEWORLD" som jeg ønsker å betale uten at noen jeg kjenner skal få vite det er under 18 år og har ikke nettbank. hvordan betaler jeg denne fakturaen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Gå på posten og betal den cash i luka. De tar et gebyr på heftige 65 kr eller noe, men det får du bare leve med. Lenke til kommentar
Zevs31 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 okei, må eg ha med fakturaen da? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ja det må du, men de bak disken bryr seg ikke- Lenke til kommentar
Zevs31 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 satser på det;-) Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Uansett om du må ha med regningen eller ikke, så vet trolig ikke fyren bak skranken hva ethvert firma er. Om det står Teleworld, telebutikken, Realdolls, eller CCBill spiller ingen rolle da bankansattes jobb ikke er å vite hva samtlige firmaer driver med Relax! Lenke til kommentar
Zevs31 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 det står en svææær reklameannonse midt på: kampanje, usensurert pratelinje. one 2 one telesex oops^^ Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 det står en svææær reklameannonse midt på: kampanje, usensurert pratelinje. one 2 one telesex oops^^ På fakturaen?!? Eller på arket som følger fakturaen? Altså delen over den perforerte linjen. I så fall kan du bare rive av selve fakturaen. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Eller bare fylle ut et nytt innbetalingskort, det står sannsynligvis fremme på posten. Så lenge betalingsinformasjon/kid nr er riktig betyr det ikke noe om det ikke er orginalpapiret. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Eller bare fylle ut et nytt innbetalingskort, det står sannsynligvis fremme på posten. Så lenge betalingsinformasjon/kid nr er riktig betyr det ikke noe om det ikke er orginalpapiret. Hehe, så enkelt kan det gjøres Lenke til kommentar
Zevs31 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 ja, reklamen er over den gule tingen, trenger er bare det fra kvittering og nedover? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) De har vanligvis blanke giroer i postkontor og banker, så du kan bare fylle ut en slik med det samme som står på den du har fått. Endret 26. oktober 2009 av Naranek Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 ja, reklamen er over den gule tingen, trenger er bare det fra kvittering og nedover? Den gule tingen kalles en giro. Den river du av og tar med til banken/postkontoret og betaler. Lenke til kommentar
Zevs31 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 ok, og det kan jeg gjøre selvom jeg er er under 18(?) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Siden du er under 18 år så skriver du følgende mail til dem: Bestridelse av faktura. Jeg bestrider herved faktura nr. xxx pålydende kr. yyy hos deres firma. Siden jeg er under 18 år, og umyndig, følger det av vergemålsloven §2 at jeg ikke har myndighet til å binde meg selv ved rettshandel, dette gjelder også å sette meg i gjeld. MVH zzzz Deretter kaster du regningen i søpla. Får du inkasso så sender du kopi av denne mailen til inkassoselskapet med en syrlig påminnelse om at det er i strid med god inkassoskikk å ta direkte kontakt med den mindreårige debitor for å kreve inn et riktig bestridt krav, jfr. inkassoloven §8. (Linkie til forarbeid som støtter opp om dette også: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/kampan....html?id=454700 ) Dine foreldre/ verger er heller ikke ansvarlig så lenge de ikke har gitt deg samtykke, noe jeg antar de ikke har. *Problem solved og penger spart* Endret 29. oktober 2009 av KVTL Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Om han har ringt teletjenster som eksplisitt uttrykker 18 års aldersgrense så er vel ikke saken så enkel? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er faktisk så enkelt så lenge man er umyndig. Det er motpart som må forsikre seg om at vedkommende har rett til å inngå denne type avtaler. Inngår man da avtaler med mindreårige så må man også ta på seg risikoen også. Loven er helt klar på dette området. Lenke til kommentar
Zevs31 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 to late.... Men skal huske det neste gang:P Betyr det at personer under 18 år kan misbruke dette i stor skala? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tolk det som du vil. Det er ikke oppfordring til noe, men en informasjon om dine rettigheter som umyndig person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå