Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Steam/pokerklieneter osv vil ikke starte.


Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en ny pc for kort tid siden med Windows Vista Home premium.

Selve pcen funker som den skal, men jeg får ikke kjørt programmer som behøver tillgang til internett. (Som steam,pokerklienter,starcraft OSV.)

Selv om jeg deaktiverer firewallen eller "tillatter" programmene i den vil dem ikke starte via nettet.

Kan også nevne at jeg har en annen pc (også med windows vista) på samme nettverk, uten slike typer problemer...

 

Noen som har hatt lignende problem, eller som vet hvordan jeg kan fikse dette?

 

Takknemlig for alle relevante svaR!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert en bogus brannmur som allerede er installert på pcen da du kjøpte den, har du deaktivert disse og ikke bare win fw?

 

Har leita og eneste programmet som jeg ser kjører er Windows Defender. Har deaktivert dette også. Utover dette finner jeg verken den type program verken i prosesser eller i lista på avinnstalere/endre program..

 

Kan nevne at den andre pcen på nettverket som kjører uten problemer har SP1, mens denne har SP2..

 

Hadde virkelig satt pris på et svar som kan hjelpe meg.. Kjedelig å kjøpe pc m skjerm til godt over 10k når spill ikke fungerer :(

 

På forhånd takk for alle hjelsomme tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Høyreklikk snarveien til Steam/Fulltilt etc.>Kjør som administrator

 

Alternativt kan du høyreklikke>egenskaper>kompatibilitet>

Sett på huken som heter "Kjør dette programmet som administrator"

 

Har forsøkt dette både på steam og andre programmer som jeg ønsker å kjøre uten hell allerede. Står at jeg ikke får tilgang til nettet/nettverekt. Kan dok innrømme at jeg selv har veldig lite peiling, og har igrunn bare testa saker som jeg har funnet på diverese forum rundt omkring. Uten å komme noen som helst vei :S

Lenke til kommentar
Høyreklikk snarveien til Steam/Fulltilt etc.>Kjør som administrator

 

Alternativt kan du høyreklikke>egenskaper>kompatibilitet>

Sett på huken som heter "Kjør dette programmet som administrator"

 

Har forsøkt dette både på steam og andre programmer som jeg ønsker å kjøre uten hell allerede. Står at jeg ikke får tilgang til nettet/nettverekt. Kan dok innrømme at jeg selv har veldig lite peiling, og har igrunn bare testa saker som jeg har funnet på diverese forum rundt omkring. Uten å komme noen som helst vei :S

 

Hvor står dette?

Lenke til kommentar
Høyreklikk snarveien til Steam/Fulltilt etc.>Kjør som administrator

 

Alternativt kan du høyreklikke>egenskaper>kompatibilitet>

Sett på huken som heter "Kjør dette programmet som administrator"

 

Har forsøkt dette både på steam og andre programmer som jeg ønsker å kjøre uten hell allerede. Står at jeg ikke får tilgang til nettet/nettverekt. Kan dok innrømme at jeg selv har veldig lite peiling, og har igrunn bare testa saker som jeg har funnet på diverese forum rundt omkring. Uten å komme noen som helst vei :S

 

Hvor står dette?

 

Får bare opp en standar melding fra f.eks Steam "Unable to connect to the Steam network". Som om jeg ikke skulle hatt inet på pcen, og samme type beskjed som om jeg prøver å kjøre steam uten å gjøre det som administrator.

 

Takk for svar btw=)

Lenke til kommentar

Men som du var inne på tidligere, en slags firewall som kjører uten at jeg evt vet det..

 

Virker jo som om det nesten må være noe slags program som blokkerer internett tilgangene til filene... Vet du- eller noen andre om det er noe spesielt jeg kan gjøre for å finne ut hva dette eventuelt er?

- Eller om jeg f.eks jeg innstalere en ny gratis testversjon av noen slags firewall som overskriver alle nåværende settings? Så jeg kan godkjenne diverse filer og programmer på nytt f.eks?

Lenke til kommentar

Så lenge UAC ikke blokkerer noe så ligger problemet enten i en brannmur eller Steam. I og med at alt fungerer på en annen pc.

Som sagt, tror jeg sjansene er store for at det er et eller annet som kjører på pcen din som ikke lar programmene koble seg opp til nett.

Prøv å host opp en hijackthis log, så kan jeg se over den.

Lenke til kommentar

Logga meg akkurat på i sikkerhetsmodus og da fungerer programenne som de skal og har tilgang til internett på vanlig måte.

 

Maskinen er koblet til nettverket via routern på eksakt samme måte som andre maskiner her.

 

Jeg vet ikke hva UAC eller en hijackthis log er.

Hvordan kan jeg få tak i en slik? =)

Lenke til kommentar

Om dette gjelder på kun èn maskin på nettverket, nettleseren fungerer, og det er mer enn bare et program som feiler, så er nok dette nesten garantert en brannmur feil.

 

Som REGEL blokkerer ikke windows brannmuren utgående trafikk, så det er normalt tredjeparts bannmurer eler antivirus med brannmur integrert som forårsaker slikt, men prøv å slå av windows branmuren helt også for å se om det endrer noe.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Om dette gjelder på kun èn maskin på nettverket, nettleseren fungerer, og det er mer enn bare et program som feiler, så er nok dette nesten garantert en brannmur feil.

 

Som REGEL blokkerer ikke windows brannmuren utgående trafikk, så det er normalt tredjeparts bannmurer eler antivirus med brannmur integrert som forårsaker slikt, men prøv å slå av windows branmuren helt også for å se om det endrer noe.

 

-Stigma

 

Har forsøkt å skru av windows brannmuren helt men dette hjelper ikke. Er tydligvis en slags ekstern brannmur(eller lignende) som kjører uten at jeg er klar over d.

Lenke til kommentar

 

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 19:04:27, on 26.10.2009

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6002.18005)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe

C:\Windows\System32\mobsync.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10c.exe

C:\Windows\System32\mspaint.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.0.0.125\coIEPlg.dll (file missing)

O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.0.0.125\IPSBHO.DLL (file missing)

O2 - BHO: Windows Live inloggningshjälpen - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.0.0.125\coIEPlg.dll (file missing)

O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun

O4 - HKCU\..\Run: [VOIPlay] "C:\Program Files\VOIPlay\voiplay.exe"

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shoc...ash/swflash.cab

O23 - Service: Norton Internet Security - Unknown owner - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.7.2.11\ccSvcHst.exe (file missing)

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

 

--

End of file - 4925 bytes

 

La til hijackthis logen nå.

 

Noen som vet om et- eller flere av disse programmene påvirker negativt?

 

Er takknemlig for alle svar

Endret av dagdaggy
Lenke til kommentar
Prøv å deaktivere Windows Defender for å se om det utgjør noe forskjell.

Har du avinstallert Norton forresten?

 

Hei igjen!

Har forsøkt å deaktivere Defendern uten at det endrer noe.

Norton er avinstallert ja.

Endret av dagdaggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...