spot_ Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei Har selv skjerm, så alt jeg trenger komponenter til en pc. Pcen skal takle spill av ny typen. Støy har generellt ingen betyning for meg, men kan den gjøres stille er det supert. Kabinettet skal helst være lett, ikke unødvendig tungt. Strømforsyningen vil jeg skal kunne takle en del oppgraderinger når den tid kommer, er det noe mer dere lurer på er det bare å spørre. Mvh Eqip Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 kabinett: antec 300 PSU: chieftec 750 modulær CPU: amd phenom x2 550 RAM: 4GB billig 1333MHz DDR3 Grafikk: ati HD4890 eller om budsjett tillater: ati HD5850 HDD: WD green eller black 500GB eller samsung f3 500GB HK: ikke helt sikker fordi jeg ikke har så mye peil på AMD HK Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg lurer på hvordan du skal få til dette. En PSU med dine krav ligger fort på 1000kr Skjermkort ligger på 2-3k. Skal kabinett, HHD, cpu,hovedkort og minne skvises inn i 5k? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10323 Da ville jeg ha sett på denne, da får du en pekepinn på hvordan hardwaren blir. Er enig med poster over, det må nok bli en amd/ati-pc Endret 26. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg lurer på hvordan du skal få til dette.En PSU med dine krav ligger fort på 1000kr Skjermkort ligger på 2-3k. Skal kabinett, HHD, cpu,hovedkort og minne skvises inn i 5k? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10323 Da ville jeg ha sett på denne, da får du en pekepinn på hvordan hardwaren blir. Er enig med poster over, det må nok bli en amd/ati-pc Da har ikke du sett mye på priser tror jeg... Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Ånei, jeg har ikke det kun bygger 131 pcer. Spill av den nye typen krever somregel min. et 2000kr kort om man er en "gamer" PSU som takler en del oppgraderinger , da tenker jeg på nytt skjermkort /crossfire/sli samt evt ic7 el. Da er man oppe i 750W+ PSUer , du kan kjøpe en 500W nå man da er den ikke så oppgraderingsvenlig. Endret 26. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Må si meg enig med War her. Å skvise inn alt dette på 5000kr blir vanskelig. Særlig om maskinen skal takle spill av den nye typen. Du kan jo alltids kjøpe det billigste av det billigste, men da får du ingen oppgraderingsmuligheter heller. F.eks billig hovedkort støtter ofte ikke crossfire eller sli, men annet enn det har jeg selv god erfaring med hovedkort i 400 kroners klassen. Men som sagt, skal du ha oppgraderingsmuligheter, ha en strømforsyning som takler dette og maskinen skal takle nye spill, så holder det nok ikke med 5000kr. Dette av den enkle grunn at en slik strømforsyning koster en 1000kr og et skjermkort vil koste rundt 2000kr. Da står du igjen med 2000kr til kabinett, harddisk, CPU, minne og hovedkort. Glem det. Anbefaler heller at du strekker budsjettet ditt litt. Du kan alltids bruke 1000kr på et skjermkort å kjøpe et HD4870. Du får spillt nye spill da, men neppe på full grafikk. Da har ikke du sett mye på priser tror jeg... Og når det kommer til dette. Er du ute etter hjelp eller poster du bare her for å være frekk? Endret 26. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg ville ha valgt komponenter som fungerer i dag men ikke er oppgraderingsvennelig. DDR2 ram. En PSU som holder i dag,ca 500W Hovedkort som tar ett skjermkort/holder for denne pcen. Eller ventet til du hadde ca 10k Og da bygget en kraftigere pc med x58 og ddr3 samt 5870gpu eller tilsvarende for å så evt sette dette i crossfire senere. Bygge noe oppgraderingsvennelig idag til den prisen vil bare senke ytelsen, om det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Ånei, jeg har ikke det kun bygger 131 pcer. Spill av den nye typen krever somregel min. et 2000kr kort om man er en "gamer" PSU som takler en del oppgraderinger , da tenker jeg på nytt skjermkort /crossfire/sli samt evt ic7 el. Da er man oppe i 750W+ PSUer , du kan kjøpe en 500W nå man da er den ikke så oppgraderingsvenlig. Greit nok, men trenger man en ic7 prosessor for å kjøre spill? For den er DYR ja, holder ikke dagens AMD til de fleste spill også evt oppgradere de etterhvert. Hvis du kunne vært så vennlige å satt opp et budsjett på en pc du tror villle holde, hadde jeg vært veldig takknemlig, selv om den vil overstige 5k. Endret 26. oktober 2009 av eqip Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du trenger ikke ic7 nei, den koster ca 2k for 920. Jeg har ikke bygget amd på 2 år nå da intel har best ytelse, men for en som tenker pris så er dette det naturlige valget. En amd-bygger får poste et oppsett her /evt se i andre tråder som baserer seg på amd. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Du trenger ikke ic7 nei, den koster ca 2k for 920. Jeg har ikke bygget amd på 2 år nå da intel har best ytelse, men for en som tenker pris så er dette det naturlige valget. En amd-bygger får poste et oppsett her /evt se i andre tråder som baserer seg på amd. Hvis du har tida er jeg interresert i å se ditt intel oppsett da. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 kabinett: antec 300 PSU: chieftec 750 modulær CPU: intel core i5 750 RAM: 4GB billig 1333MHz DDR3 Grafikk: ati HD4890 eller om budsjett tillater: ati HD5850 HDD: WD green eller black 500GB eller samsung f3 500GB HK: MSI P55-GD65 (pga 2 pcix til CF) Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg har bare bygget AMD PC'er hele mitt liv. Med tanke på både Intel og AMD så tror jeg du burde putte mesteparten av pengene dine i et skjermkort. Jeg kjøpte selv en billig-PC til å ha hos foreldrene mine i sommer, og den fungerer fantastisk bra med tanke på hva den kostet. Her er en liste for en grei maskin. Nesten 6000kr, men et veldig godt utgangspunkt etter min mening. Det kan spares kr på både harddisk, strømforsyning og kabinett i dette oppsettet. Prosessor og skjermkort ville jeg hvertfall beholdt. Endret 26. oktober 2009 av fUsiOn Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har bare bygget AMD PC'er hele mitt liv. Med tanke på både Intel og AMD så tror jeg du burde putte mesteparten av pengene dine i et skjermkort. Jeg kjøpte selv en billig-PC til å ha hos foreldrene mine i sommer, og den fungerer fantastisk bra med tanke på hva den kostet. Her er en liste for en grei maskin. Nesten 6000kr, men et veldig godt utgangspunkt etter min mening. Det kan spares kr på både harddisk, strømforsyning og kabinett i dette oppsettet. Prosessor og skjermkort ville jeg hvertfall beholdt. tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå