Gå til innhold

Jeg vil ha filmer som er på datamaskin på TV'en


Anbefalte innlegg

Heisann. :cool:

 

Jeg hadde egentlig tenkt å se for meg å spille av noen HD-filmer jeg har leid på Mac'en på TV'en, da oppskaleringen på Mac'en ikke er helt det store å skryte av. Og jeg får gode følelser bare ved tanken på hvordan det kommer til å se ut på TV'en.

 

Jeg kjører trådløst nettverk.

 

Jeg har sett diverse produkter på markedet den siste tiden, som f. eks. Western Digital TV og Apple TV. Men jeg er veldig usikker på hva jeg bør kjøpe, og jeg har hørt at Apple TV ikke tar HD. Og iTunes tar ikke filmformatene mine, og å bruke Handbrake til å endre alle filmene og TV-seriene mine er noe jeg ikke er særlig interessert i.

 

Er det noen som vet om hva som kan være den beste løsningen? Hovedpunktet er å spille av filmer, men det kunne vært fint med musikk også. Jeg bruker en Western Digital harddisk der jeg har alle leide filmer og sånt på, så det kan jo være en mulighet at det ikke går over nettverk. Men jeg ser for meg at det helst gjør dette da jeg også vil spille av musikk fra iTunes.

 

Men hva bør jeg gjøre? :(

Jeg har hørt at det går ann å kjøpe Apple TV og hacke den, er det noe lurt?

 

Noen som har noe tips?

Jeg er uendelig takknemlig for tips om hva jeg bør gjøre. For det blir snart uutholdbart å se alt på iMacen når jeg har TV. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

synes du gjør ting litt komplisert, hvorfor ikke bare koble macen din rett til TV`en?

 

greit det er ikke så lett, da smartingene hos apple ikke like HDMI

så da har du noen valg, kommer an på hvilke tilkoblinger du har på TV`en din og hvor bra du vil ha det

 

http://kanexlive.com/

 

Ikke bruk iTunes til og spille av filmer og Tv serier, bruk f.eks VLC eller QTX + Perian

 

Apple TV har en del begrensninger på codecer og takler ikke 1080p

får du ikke konlet macen din til Tven, så kjøp en Mac Mini?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...