klomp1 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei Jeg har fått i oppgave av sjefen på jobb med å ordne med ett par nye pcer. Han er drit lei av å bli lurt trill rundt på tlf av selgere o.l., så han ville at jeg skulle ordne. Men jeg har alltid bygget spill-pc'er... Jeg jobber på ett trykkeri, som grafiker. Pc'n brukes altså til alt av adobe programmer (indesign og photoshop for det meste, men også en good del acrobat). Vi har jo også en del pdf konverteringer, som kanskje trekker mest cpu-kraft.. Klarer vi oss med for eksempel en INTEL Core i7 950 3.06GHz 8MB LGA1366, eller må vi fleske på med Xeon? De forrige pc'ne vi kjøpte har Xeon prosessorer (5160 @ 3ghz), så de nye bør jo prestere såpass. Men de kostet godt over 30k pr stk, latterlig spør du meg.. Jeg synes min hjemme-pc presterer nesten like godt. Og den kjører E6600 @ 2.8ghz Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 xeon er ikke et must, jobbet som teknisk tegner en stund hvor vi satt med prosjektfiler oppimot 2gb til tider uten at vi hadde noe kraftigere enn standard core2quad. ser ikke for meg at adobe skulle suge mer enn at en i7 holder. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 xeon er ikke et must, jobbet som teknisk tegner en stund hvor vi satt med prosjektfiler oppimot 2gb til tider uten at vi hadde noe kraftigere enn standard core2quad.ser ikke for meg at adobe skulle suge mer enn at en i7 holder. Var det jeg tenkte jeg også, men er jo ikke sikker Får jo ett system til halve prisen hvis jeg bruker i7. Takk for svar Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 i7 kommer jo også i Xeon versjon da. W3540 er i praksis samme cpu som Intel i7 950 Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 i7 kommer jo også i Xeon versjon da. W3540 er i praksis samme cpu som Intel i7 950 Aok.. Blir sikrere og sikrere på at vi klarer oss godt uten Xeon Takktakk! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Xeon er mer rettet mot server markedet og de som krever høy stabilitet og mye oppetid. Det er også der ECC minnet brukes som er den største forskjellen på Nehalem generasjonens Xeon og tidligere Core 2 baserte Xeoner da minnekontrolleren i CPU har også støtte for ECC minne. Den funksjonen finnes ikke på vanlig i7, men for dere vil det være helt irrelevant, spesielt om det skal brukes til "Ripping" for større print jobber for eksempel. Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Xeon er mer rettet mot server markedet og de som krever høy stabilitet og mye oppetid.Det er også der ECC minnet brukes som er den største forskjellen på Nehalem generasjonens Xeon og tidligere Core 2 baserte Xeoner da minnekontrolleren i CPU har også støtte for ECC minne. Den funksjonen finnes ikke på vanlig i7, men for dere vil det være helt irrelevant, spesielt om det skal brukes til "Ripping" for større print jobber for eksempel. Takk =)Da fikk jeg litt klarhet i d hele. Bestilte i7, så vi får se Blir nok mer enn bra nok til oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå