Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til 75-100k

Hoel

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe meg en bil når det nærmer seg jul og har sett på litt forskjellig.

Er egentlig litt fan av Opel da de bilene jeg har kjørt fra de har vært veldig behagelig å kjøre, men min eldre bror har en Astra fra rundt den perioden jeg tenker meg bil fra(01-04) og han nevnte noe om dyre servicer og at kanskje mercedes var billigere på det.

Derfor lurte jeg litt på hva slags priser det er på vanlige servicer og i hvilke intervaller de kommer på litt forskjellige merker/modeller.

De bilene jeg har sett mest på er :

Opel Vectra STV 1.9 TDI

BMW 3xx touring

Mercedes C-klasse STV

Tar gjerne i mot tips til andre stasjonsvogner jeg burde se på, evt fine sedaner i samme prisklasse.

Og om noen har erfaringer med de spesefike bilene tar jeg gjerne i mot de.

Finner dere noen fine eksempler på auksjonsider må dere gjerne poste de også.

Er også uproblematisk med grønne skilter for min del.

Endret av Hoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er muligens på samme jakt som deg, på jakt etter en nr. 2 bil. Den bilen jeg har på listen som du ikke har på din er volvo V40.

Mercedes er bilen jeg har mest erfaring med, da riktignok E-klasse. C-klassen er ikke like komfortabel, men jeg ville fremdeles tro at den ligger foran Opelen. Når det gjelder verkstedsutgifter ville jeg ikke tro at mercedesen er noe særlig rimeligere, ihvertfall ikke når man først har fått problemer.

Lenke til kommentar

Nei, det jeg lurte mest på egentlig var prisene på de faste servicene, og hva intervallene på de var.

Har det først oppstått problemer så har jeg bekjente/familie som kan trå til. Men jeg tenker at når jeg først skal kjøpe en bil som er såpass "ny" at det kan være greit å følge det oppsatte servicene og tenkte derfor å ta med prisen på de i den "totale" prisen på bilen.

Budsjettet må jo også innholde X antall kroner til annet. :)

Så det jeg kanskje håpet på var at noen av de skilte seg positivt ut når det gjaldt priser på service så det ble litt lettere å velge. :)

Lenke til kommentar

Mercedes operer med A-serivcer og B-servicer hovesaklig som tase på bilen med jevne intervaller. Greide ikke å grave frem hva disse intervallene er, men innholdet er noenlunde som skrevt under:

The Service A includes: an oil/filter change, thorough inspection of brakes/ tires/ steering/ suspension/ exhaust/ belts/ hoses/ fluids etc, tire rotation (if equipped w/o staggered wheel sizes), and reseting maintenace reminder system.

The service B includes: an oil/filter change, tire rotation (if equipped w/o staggered wheel sizes), cabin air filter replacement, replacing wiper blades, fuel injection system cleaning, lubricating appropriate parts, thorough inspection of brakes/ tires/ steering/ suspension/ exhaust/ belts/ hoses/ fluids etc, hooking it up to the diagnostic computer to check and clear any stored codes and reseting maintenace reminder system.

Lenke til kommentar

Den Saab 9-3´en var ikke helt dum, kanskje litt lite plass mtp at jeg helst ville hatt en stasjonsvogn. Skal se litt nærmere på den ;)

Ford´ene er greie de, men av en eller annen grunn har jeg ikke helt sansen for de, men Mazda 6´en var veldig fin. Takker for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...