Gå til innhold

I/O device error med ekst. HDD (WD MyBook 500GB)

Anbefalte innlegg

Har fått et mindre hyggelig problem med en av mine eskterne hdd-er (igjen).

Alt fungerte lørdag morgen, skrudde av maskinen på vanlig vis, skrudde av bryteren bakpå PSUen, samt paddene.

Kom tilbake i sted, starter opp, film-disken er tilbakestående og musikk-disken enda verre.

Restart, Windows klarer ikke starte opp, systemgjenoppretting, Windows starter opp, film-disken fungerer og musikk-disken gir meg beskjed om at det er noe feil med den, men bortsett fra det, så fungerer den som den skal (finner den i device manager og i disk management (bortsett fra at der står den som at den har en feil, men fungerer (eller omvendt), men ikke i explorer).

OS er Win 7 Pro. Har prøvd disken på laptopen med Win XP Pro og får det samme der.

Har også prøvd å bytte kablene for å se om det kunne være problemet (før jeg fant ut at det var I/O device error.

iodeverr.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyttet denne til Lagringsmedier.

Det er ofte mye kluss med eksterne disker. Jeg fikk et problem selv (om enn ikke samme symptomet), prøvde 3 forskjellige PC'er uten hell.

Tok jeg ut selve disken og koblet den internt på en SATA kabel, da fungerte den OK. Prøvde så å sette den tilbake i kabinettet, og da fungerte den der også.

Stoler ikke helt på USB disker etter dette.

Lenke til kommentar

Hmm.

Får prøve det. Selv om jeg ikke hadde mye flaks med det sist, endte opp med å kjøpe et program til $50. Acronis Disk Director eller noe sånt.

Irriterer meg at den kommer og går.

Først spretter Autoplay noen hundre ganger opp på skjermen, og så kommer formaterings-spørsmålet igjen :p

Eller?

Jeg har klart å komme inn på disken igjen. Uten at jeg helt vet hvorfor. Håper det varer lenge nok til at jeg får flytta de over på en annen disk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...