Shiva82 Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei, jeg skal kjøpe meg en helt ny stasjonær PC for bruk til tunge grafiske arbeidsoppgaver. Jeg kommer til å benytte meg av Adobe Creative Suite 4 Master Collection (CS4) en del (Photoshop, InDesign, AutoCAD, etc.) og lurer på hvilke andre ting enn skjerm, skjermkort og RAM jeg burde tenke på med tanke på programvare å ha på denne (tenkte å bygge en selv via Komplett.no). Jeg har allerede laget tråder om de tre andre maskinvarene i sine respektive subfora så jeg tenkte å sjekke her inne om det var andre tips å få til maskinvare Jeg vurderer å kjøpe PC-en med Windows 7. Hvis ikke blir det vel gode gamle XP ettersom jeg ikke har så mye til overs for Vista, om ikke den har forbedret seg siden 2008 Tenkte å kjøpe om tre-fire ukers tid så jeg har god tid til å evaluere svarene jeg får På forhånd takk! Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Ingen som har noen bra tips? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Vits å lage 4 tråder om akkurat det samme? Endret 22. november 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Vits å lage 4 tråder om akkurat det samme? Tror du virkelig jeg ønsket å lage en haug med tråder om samme emnet? Jeg syntes det var tungvint selv, men når det er ett underforum for hver eneste del på maskina (og ikke et generelt et?) så er det logisk for meg at da er det meningen at man bare skal snakke om RAM i RAM-underforumet og bare om skjerm i skjerm-underforumet osv. Hvorfor tror du jeg laget så mange innlegg hvis ikke? Jeg irriterte meg over at det ikke kunne være et generelt forum hvor jeg kunne samle alt og så får jeg pes fordi jeg faktisk delte det opp slik at det passet inn med underforumene? Da svarer jeg med: "Vits i å spørre?" Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Tja, du kunne jo laget én tråd i Hjelp til kjøp/salg av pc. Og nei, dette er ikke en oppfordring til å lage enda en tråd i den kategorien. Mods flytter nok/sletter osv. når dem blir oppmerksomme på det. Har forøvrig rapportert de 3 andre trådene som er identiske til denne. Endret 23. november 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Tja, du kunne jo laget én tråd i Hjelp til kjøp/salg av pc. Og nei, dette er ikke en oppfordring til å lage enda en tråd i den kategorien. Mods flytter nok/sletter osv. når dem blir oppmerksomme på det. Har forøvrig rapportert de 3 andre trådene som er identiske til denne. Hadde jeg vist om Hjelp til kjøp/salg av pc hadde jeg selvsagt spurt der. Jeg undret litt over at det skulle være slik at man måtte dele opp spørsmålene på denne måten, hehe. Jeg er også forundret over at ingen mods har gitt beskjed om dette til meg eller flyttet tidligere, for disse trådene har vært ute ganske lenge Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Firekjerners-prosessor, AMD Phenom II eller Intel i5/i7. DDR3 ram, så mye du har råd til. Et nVidia Quadro eller Ati Firegl skjermkort. Et greit hovedkort (ikke fra msi). Om du har penger til overs (siden du ikke nevner budsjett kan jeg bare komme med grunnleggende forslag) så velg en SSD til operativsystem og de viktigste programmene, og så en(flere) Samsung F3 1TB harddisk(er) til lagring. Til skjerm burde du se etter S-IPS og S-PVA skjermer. Av de billige har Dell vært meget bra, av de dyrere så er det vel eizo, nec og lacie som er de store. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå